Vermogen verlies

Dotzor

Rookie
5 mei 2013
15
0
Amsterdam
Ik heb een yamaha xj400 uit 83 en na een hoop gesleutel blijft die eindelijk lopen maar nu heb ik het volgende probleem.
Tijdens proefritten trok ik de motor wel eens naar hogere toeren en dat werkte allemaal prima, maar toen bleef de motor na ongeveer een half uur uitvallen. De pick up coil vervangen en daarmee was het opgelost. De uitlaat zal vol lassen en was op meerdere plaatsen lek maar die wou ik niet vervangen voordat ik wist dat die zou blijven lopen.

Afijn we zijn nu dus zo ver en er zit een nieuwe uitlaat en nieuwe banden op, maar nu heb ik het probleem dat als je hem doortrekt dat die dan even lijkt over te slaan en daarna wel in toeren blijft oplopen maar zeer weinig vermogen heeft.
Rond de 6000 toeren gebeurt dit meestal (als je rustiger gas geeft lijkt het niet altijd te gebeuren). Maar het is dus wel behoorlijk vervelend dat als je vermogen wilt hebben dat die dan weg valt..

Ik kon hier niks over vinden behalve op een auto forum, die dacht dat het zijn brandstofpomp was maarja daar heb ik dus weinig aan. Ik vind het raar dat het me nooit opgevallen is met de oude uitlaat
 
Ik zou voor te testen grotere hoofdsproeiers nemen of je gasnaald al hoger zetten (wordt je middengebied wel rijker maar is puur om te testen) en kijken of het beter is.

Maar kuis eerst eens de carburateurs, als er daar wat vuil zit kan je ook te weinig benzine krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Late reactie ik weet het, maar ik was een tijdje naar Amerika ;)

Het probleem is inmiddels opgelost, de koppelings kapel stond te strak afgesteld. Heb hem een tijdje geleden bijgesteld en daarmee was het hele probleem ook verholpen. Verklaring hiervoor is dat bij hogere toeren er meer koppel komt en daardoor leek het alsof er vermogen verlies was.
Ik hoop maar dat niet heel de koppeling naar de kl*te is gereden...
Ik denk dat het wel meevalt aangezien ik er niet zo heel veel mee gereden had toen de kabel te strak was afgesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan