Teller-unit Cagiva Raptor 650 passend op Raptor 1000???

Antonvd

MF'er
10 jun 2013
50
0
Hallo,

Onlangs ben ik met mijn Cagiva Raptor 1000 de bosjes in gedoken (ik was te lui om de bocht verder door te gaan:)). Consequentie is nu dat de koplamp en het LCD display van de teller-unit is gebarsten.

Ik heb nu een nieuwe tellerunit gevonden, maar die komt van een Raptor 650 af. Het enige verschil wat ik kan zien is de kleur van de tellerplaat.

Weet iemand of deze teller gewoon past, of passend te maken is op mijn moto? En dan bedoel ik voornamelijk het aansluiten van de touwtjes op elkaar.

Alvast bedankt!


Zo ziet een teller van een 1000 eruit:
full
 
En hij heeft een getalletje meer voor de revs ;)

Maar is prima pas te maken. Gewoon van beide motoren even het draadschema opzoeken en zorgen dat de juiste draadjes bij de juiste functie blijven horen zodat niet je neutraal lampje gaat branden wanneer je blok te heet wordt. Meeste draadjes zullen sowieso al wel dezelfde kleur hebben trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeeeul scherp! Ga ik er ook nog op vooruit dus, hehe.
Bedankt voor je antwoord.

Maar stel dat de 650 teller een functie minder heeft op het lcd scherm, wat betekend dat dan voor de werking...?

Op mijn 1000 teller heb/had ik de functies: km-stand, dagteller 1, dagteller 2 en de temperatuur van het blok. Ik kan mij voorstellen dat er op de 650 een optie minder zit... Krijgt hij dan niet een storing o.i.d.?
 
Je moet even van beide tellers de functies opzoeken, werkplaatshandboek van beide motoren? Een functie als dagteller 1, 2, 3 of 126 maakt niks uit want die werken allemaal middels 1 draadje wat de snelheid aangeeft. Verder kan het zijn dat je een functie meer of minder hebt, daarvan dan draadje mooi afplakken en niet verbinden en zal je niet op het scherm te zien krijgen, lijkt me dat de rest dan nog wel gewoon verder werkt.

Wat ik bij mijn klokken heb gedaan was de stekker van de oude kapotte tellerset afknippen en daar de draadjes van de nieuwe klokken mooi aan solderen. Dan kun je nog wel mooi makkelijk de boel los en vast maken wanneer nodig.

Anyways, je hebt het ding toch al gekocht dus als ik jou was zou ik lekker aan de slag gaan en als er dan een functie niet werkt verder kijken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan