Geen vacuum benzinetank

Patry

MF'er
29 nov 2010
51
0
Hendrik-Ido-Ambacht
Wanneer ik de tank van mijn ZZR 250 afhaal dan blijft er benzine uitlopen. In de PRI stand stroom het er goed uit (normaal toch ?). Maar ook in de ON stand blijft er benzine uitlopen, maar dit zou alleen moeten als er vacuum door de draaiende motor word gegenereerd ?

Kan het zijn dat de tankdop niet goed afsluit waardoor er geen vacuum is en de benzine dus gewoon door blijft lopen ?

Als ik de tank op zijn kop houd dan loopt het vai de zijkanten van de tankdop eruit...
 
Vacuumklepje zit in de kraan(defect), kraan kun je ook op off zetten.
Wanneer ik de tank van mijn ZZR 250 afhaal dan blijft er benzine uitlopen. In de PRI stand stroom het er goed uit (normaal toch ?). Maar ook in de ON stand blijft er benzine uitlopen, maar dit zou alleen moeten als er vacuum door de draaiende motor word gegenereerd ?

Kan het zijn dat de tankdop niet goed afsluit waardoor er geen vacuum is en de benzine dus gewoon door blijft lopen ?

Als ik de tank op zijn kop houd dan loopt het vai de zijkanten van de tankdop eruit...
 
Kan het zijn dat de tankdop niet goed afsluit waardoor er geen vacuum is en de benzine dus gewoon door blijft lopen ?

Zoals je zelf al aangeeft in je andere post, mag een tankdop niet eens zorgen voor een vacuüm. Hoe krijg je anders brandstof in de motor als je de tankdop dicht hebt? ;)

Kraantje zal niet helemaal lekker meer zijn. Op ON zou het afgesloten moeten zijn. Als de motor tenminste niet draait.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je zelf al aangeeft in je andere post, mag een tankdop niet eens zorgen voor een vacuüm. Hoe krijg je anders brandstof in de motor als je de tankdop dicht hebt? ;)

Kraantje zal niet helemaal lekker meer zijn. Op ON zou het afgesloten moeten zijn. Als de motor tenminste niet draait.
Denk dat ik het een beetje snap.

Motor uit is vacuum in de kraan (niet in de tank) ?
Net startte ik de motor en uit het slangetje wat op de vacuumaansluiting van de kraan word aangesloten kwam stootjes lucht (om vacuum op te heffen en dus benzine de kraan uit te laten stromen) ??

Begrijp ik het zo goed ?

En kan het slecht/niet starten van de motor te wijten zijn aan de defecte kraan ? Mij lijkt dat dat pas een probleem is als je stil staat en hij kan verzuipen...
 
Denk dat ik het een beetje snap.

Motor uit is vacuum in de kraan (niet in de tank) ?
Net startte ik de motor en uit het slangetje wat op de vacuumaansluiting van de kraan word aangesloten kwam stootjes lucht (om vacuum op te heffen en dus benzine de kraan uit te laten stromen) ??

Begrijp ik het zo goed ?

En kan het slecht/niet starten van de motor te wijten zijn aan de defecte kraan ? Mij lijkt dat dat pas een probleem is als je stil staat en hij kan verzuipen...

Volgens mij is het net andersom. Er wordt door het draaien van de motor een vacuüm gecreëerd, waardoor er brandstof door de kraan wordt gezogen. Als de motor niet draait, is er geen vacuüm en stroomt er niets door de kraan.

Als dezelfde problemen blijven met de kraan op PRI, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de kraan, maar zit het probleem ergens anders.
 
Motor uit is geen vacuum, kraan is dicht.
Motor aan is vacuum, kraan is open.
PRI is zonder vacuum toch benzinestroom ( is voor als de carburateur leeg is na bv onderhoud. Dan hoef je niet te blijven doorstarten tot er genoeg benzine in de carburateurs zit om aan te slaan)

Normaal gesproken komen er gaan luchtstootjes uit, zolang het slangetje niet op je uitlaat aangesloten is. (dat is dus een geintje, dat is natuurlijk niet zo)
Als het goed is is het slangetje op de inlaat aangesloten. (tussen carburateur/gasklephuis) Als de motor draait ontstaat daar een lichte onderdruk waardoor een membraantje open gertokken wordt in je kraan.

Als hij op ON staat en het vacuum slangetje is los dan mag er geen benzine uit je kraan komen. Is dat wel zo dan zal je je kraan moeten reviseren. Kost een paar tientjes maar is wel zo veilig.

Weet zo even niet of het een injectie motor is.
Bij een carburatie motor houden de vlotters de benzine tegen maar mocht er rommel in de benzine zitten/ vuil op de vlotternaalden zitten kan de benzine in jouw geval dus blijven stromen. Met een beetje pech zit er geen overloop op de carburateurs en loopt je blok vol.
Is het injectie dan kan dat natuurlijk niet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt geen brandstof door de kraan "gezogen" daarvoor hebben wij zwaartekracht, vacuum wordt gebruikt om een membraanklep open te zetten.
Volgens mij is het net andersom. Er wordt door het draaien van de motor een vacuüm gecreëerd, waardoor er brandstof door de kraan wordt gezogen. Als de motor niet draait, is er geen vacuüm en stroomt er niets door de kraan.

Als dezelfde problemen blijven met de kraan op PRI, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de kraan, maar zit het probleem ergens anders.
 
Gewoon het kraantje er afhalen, en nakijken.

Misschien zit er gewoon een vuiltje tussen het membraampje, en anders even een reviseer setje tegenaan gooien.

Als je er alleen maar naar kijkt gebeurd er niks, dus gewoon uit elkaar halen en controleren.

Ik denk overigens dat de kans best klein is dat er daadwerkenlijk iets vervangen moet worden, waarschijnlijk is het een simpele kwestie van even schoonmaken, en waar nodig een likje vet erop.
(zit waarschijnlijk iets van een veertje en asje in, waar je wat vet op kunt smeren)
 
Heb de kraan gedemonteerd en lijkt ok. Maar zal hem toch reviseren. Wanneer er geen vacuum is druk een veer de opening dicht waar de brandstof doorheen stroomt. Maar ook wanneer ik met de hand deze opening dichtdruk dan kan er nog steeds lucht doorheen. als ik er op blaas.
 
De afdichting zit in de kraan he!
Het o-ringetje op het asje wordt door het veertje tegen de zitting gedrukt. Het membraan is er alleen maar voor om het veertje in te trekken.
Als alles eruit is kan je misschien met je pink het gaatje dicht houden maar dan moet je wel dunne vingers hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan