zx6r akra informatie

wickwire-675

MF veteraan
16 jul 2009
1.067
0
Hallo eventuele helpers..

Voor een maatje van mij ben ik op zoek naar een nieuwe slipon Akra hexo voor op zijn 2009 zx6r.

Nou ben ik op internet verschillende soorten tegen gekomen,
volgends mij zijn de opties.

met keurmerk
zonder keurmerk.

En ik kon optioneel een linkpijp/cat vervanger mee bestellen.
het pijpje kost ongeveer 200 euro,

Wat zijn de voordelen van het vervangen van de linkpijp? en vervalt dan ook die elektrische klep in de uitlaat?

alvast bedankt,
 
Vervangen van de linkpijp houdt in dat de katalysator vervalt. Betere flow, meer vermogen en een beter geluid. De demper is dan overigens niet meer straatlegaal. Ook komt de klep dan te vervallen.

Bij het verwijderen van de kat is het overigens wel raadzaam om wat aan je mengselverhouding te gaan doen.
 
Hallo eventuele helpers..

Voor een maatje van mij ben ik op zoek naar een nieuwe slipon Akra hexo voor op zijn 2009 zx6r.

Nou ben ik op internet verschillende soorten tegen gekomen,
volgends mij zijn de opties.

met keurmerk
zonder keurmerk.

En ik kon optioneel een linkpijp/cat vervanger mee bestellen.
het pijpje kost ongeveer 200 euro,

Wat zijn de voordelen van het vervangen van de linkpijp? en vervalt dan ook die elektrische klep in de uitlaat?

alvast bedankt,

Ik heb nog een akra liggen hier voor de '09. Pm maar als je interesse heb
 
Wellicht niet 100% on topic, maar leek me zonde om een nieuw topic te starten. Ik heb een Mivv demper voor mijn ZX6-R 2009. Nu zit er in de originele pijp een soort gasklep, bij de Mivv niet. Kan ik dit gewoon loshalen en weg laten? Zo ja, kan dit geen kwaad en moet ik ergens in het bijzonder op letten?

Alvast bedankt!
 
Wellicht niet 100% on topic, maar leek me zonde om een nieuw topic te starten. Ik heb een Mivv demper voor mijn ZX6-R 2009. Nu zit er in de originele pijp een soort gasklep, bij de Mivv niet. Kan ik dit gewoon loshalen en weg laten? Zo ja, kan dit geen kwaad en moet ik ergens in het bijzonder op letten?

Alvast bedankt!

Bij mij zijn de kabels gewoon onderin losgehaald bij de uitlaat, en uiteinden met een tie wrap vast aan de binnenkant van de heel plate. (Wel zodat de kabels nog kunnen bewegen)
Bovenin kun je ze dan gewoon laten zitten en krijg je geen storing.
Er is ook een instructie te vinden op youtube van hotbodies, voor de megaphone op een zx-6r na 2009.

Andere optie is hele kabel eruit en servo buddy monteren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de kabels gewoon onderin losgehaald bij de uitlaat, en uiteinden met een tie wrap vast aan de binnenkant van de heel plate. (Wel zodat de kabels nog kunnen bewegen)
Bovenin kun je ze dan gewoon laten zitten en krijg je geen storing.
Er is ook een instructie te vinden op youtube van hotbodies, voor de megaphone op een zx-6r na 2009.

Andere optie is hele kabel eruit en servo buddy monteren

Als je ze onderin loshaalt kan je ze beter helemaal loshalen, het effect op de servo is hetzelfde, namelijk geen weerstand. Om dan twee van die afzichtelijke kabels op een beunmanier aan je heelplate te hangen, tja....
 
Als je ze onderin loshaalt kan je ze beter helemaal loshalen, het effect op de servo is hetzelfde, namelijk geen weerstand. Om dan twee van die afzichtelijke kabels op een beunmanier aan je heelplate te hangen, tja....


Hoe verklaar je dan dat ik geen storingen heb en iemand die de kabel bovenin verwijderd wel?
Afzichtelijke beunmanier?
Heb je het gezien dan?
Je kunt ze niet eens zien

En dit is trouwens uitgevoerd door Mile Pajic, noem je dat een beunhaas?
 
Correctie

Bij mij zijn de kabels gewoon onderin losgehaald bij de uitlaat, en uiteinden met een tie wrap vast aan de binnenkant van de heel plate. (Wel zodat de kabels nog kunnen bewegen)
Bovenin kun je ze dan gewoon laten zitten en krijg je geen storing.
Er is ook een instructie te vinden op youtube van hotbodies, voor de megaphone op een zx-6r na 2009.

Andere optie is hele kabel eruit en servo buddy monteren
 
Laatst bewerkt:
Hoe verklaar je dan dat ik geen storingen heb en iemand die de kabel bovenin verwijderd wel?
Afzichtelijke beunmanier?
Heb je het gezien dan?
Je kunt ze niet eens zien

En dit is trouwens uitgevoerd door Mile Pajic, noem je dat een beunhaas?

Denk nog eens logisch na over het hoe en waarom. :')

Vaak genoeg kabels van diverse Kawasaki's verwijderd. Nooit een storing gehad.

En zoals ik al zei, als er geen klep aangesloten zit op de bowdenkabels, maakt het voor de servomotor geen hol uit of je de kabels eraan laat of niet. En waarom zou je dan twee van die kabels in je motor laten liggen?

Ik ken Pajic wel, levert vakwerk, iemand die zijn vak duidelijk verstaat. Maar mechaniek is heel wat anders dan elektronica.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht niet 100% on topic, maar leek me zonde om een nieuw topic te starten. Ik heb een Mivv demper voor mijn ZX6-R 2009. Nu zit er in de originele pijp een soort gasklep, bij de Mivv niet. Kan ik dit gewoon loshalen en weg laten? Zo ja, kan dit geen kwaad en moet ik ergens in het bijzonder op letten?

Alvast bedankt!
Je kunt over het algemeen zeggen, dat de uitlaatfabrikanten hier altijd een oplossing voor hebben. De een doet het zo en de ander weer zus, maar er is over nagedacht en ze laten je niet met een niet werkend systeem zitten.
 
Vervangen van de linkpijp houdt in dat de katalysator vervalt. Betere flow, meer vermogen en een beter geluid. De demper is dan overigens niet meer straatlegaal. Ook komt de klep dan te vervallen.

Bij het verwijderen van de kat is het overigens wel raadzaam om wat aan je mengselverhouding te gaan doen.


Bij de '09 zit de kat nog voor de collectorbox, aan het einde van de bochtenset.
Met de linkpijp blijft de kat ddus op zijn plaats..

Mbt de servokabels helemaal met je eens ;) Gewoon boven eraf halen en de servomotor laten zitten.
Werkte prima bij m'n vorige (alleen slipon)
 
Dan heb je wat foutgedaan.

Bij het loshalen zorg je ervoor dat je het wieltje waar de kabels opzitten (in de servomotor) op geen enkele manier probeert te verdraaien.

Dat zou het kunnen zijn, het was wel met een servo buddy opgelost toen.
Ik laat ze trouwens lekker hangen, mijn uitlaat is niet echt street legal, zo kan ik de originele uitlaat makkelijk monteren als ik eens naar de Eifel ga.
 
Iedereen bedankt voor de reactie, duidelijk verhaal.

@ Bolski: dat was ook mijn redenatie, echter ben ik dan liever safe than sorry. Ik ben a-technisch, dus dan vraag ik het liever even op MF want jullie vertrouw ik veel en veel meer dan mezelf. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan