bussen plaatsen

Maxsterizer

MF veteraan
1 mei 2011
5.550
0
Rotterdam
MF'rs

Even dit aanduiden : 600 Bandit rear shock upgrade

En dan nu mijn vraag : In bovenstaand banditforum staat er een R6 shock afgebeeld met in de "bottom"mount 2 busjes gemonteerd/geperst . ( omdat de huidige diameter 12 mm is , maar het moet 10mm zijn om deze passend te maken op de Bandit linksysteem. )

Nu zou ik graag willen weten bij welk bedrijf in en rond omgeving Rotterdam hiervoor terecht kan ?


dank u :)
 
Oke. Succes met je projektje. Heb zelf ook een pers, maar dan zou je de shock moeten opsturen...Autokrik kan misschien ook? :Y :W Bout er tussen en de krik uitdraaien.
 
Laatst bewerkt:
plaatsen is niet moeilijk je maakt de bussen een honderste mm te groot dan maak je de shocker warm en de bussen erg koud en dan is het een kwestie van snel ik elkaar zetten en de temperatuur doet de rest.
warm maken kan bijvoorbeeld met een tijl of emmer kokend water en koud maken doe je in de vriezer en dan even nabehandelen indien nodig met een CO2 blusser.
 
laat die vriezer en dat heteluchtpistool maar achterwege, is nergens voor nodig. gewoon busje laten draaien enkele hondertste mm groter in diameter, en aan 1 kant een schuin kantje aan laten maken.

schuin kantje in het gat van de shock zetten, alles op deze manier in de bankvijs en de bankvijs gewoon aandraaien. busje zal er wel in gaan ;)
 
Ik heb hier de bout en bus van een R6 schokbreker liggen ivm ombouw in een RD350.
Bout dia 9,86mm Bus binnendia 10.14 (alles met de digitale aldi schuif gemeten)
Maw zo heel nauw komt het niet ;)
full
 
Ik heb hier de bout en bus van een R6 schokbreker liggen ivm ombouw in een RD350.
Bout dia 9,86mm Bus binnendia 10.14 (alles met de digitale aldi schuif gemeten)
Maw zo heel nauw komt het niet ;)
[afbeelding]
dat is ook niet de passing waar ik op doel ;)
buitendiameter bus, binnendiameter gat van de vork.
er word gesuggereerd dat er met een tolerantie van honderdsten een bus in de shock geperst moet worden.
dan hebben we het over het iso passingstelsel, en zal je het gat op moeten kunnen meten.

volstrekt zinloos met zo'n bananengat in een matige schokbreker, maar we gaan net zo lang door tot er kwartjes gaan vallen :+
 
Laatst bewerkt:
dat is ook niet de passing waar ik op doel ;)
buitendiameter bus, binnendiameter gat van de vork.
er word gesuggereerd dat er met een tolerantie van honderdsten een bus in de shock geperst moet worden.
dan hebben we het over het iso passingstelsel, en zal je het gat op moeten kunnen meten.

volstrekt zinloos met zo'n bananengat in een matige schokbreker, maar we gaan net zo lang door tot er kwartjes gaan vallen :+

die gaan ook niet vallen. het gaat hier over een "onnozel" gat dat verkleind moet worden. ook al is het niet perfekt rond, als je de bus erin geperst krijgt zonder extreme krachten is dat al lang goed. ook al wordt de bus wat ovaal geperst, maakt niets uit, zolang de bout er door geraakt en niet teveel speling heeft.

niets mis met het iso-passingsstelsel, maar houd dat voor zaken waarvoor het gemaakt is, zoals lagers e.d.

en uiteraard hebben puristen kommentaar op zo'n werkwijze, je verwacht ook niets anders, maar je moet ook niet overdrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan