Niet alle cilinders gebruikt

padde66

MF'er
14 jun 2012
49
0
Arnhem
Hallo,

Ben vandaag voor het eerst op de GSXR 750 uit 1989 op'pad geweest, tenminste een klein stukje. Hij loopt niet goed. Horten en stoten en ontbranding in de uitlaat. Stationair liep hij wel goed, maar nu ook niet meer.
De uitlaat van cilinder 1 is niet zo heet als de rest, hij loopt naar mijn mening op 3 of mnder cilinders.
Bougie van cilinder 1 heb ik er uir gehaald maar deze vonkt goed.
Wat kan hier het probleem zijn?

Wat ook raar is zijn de bougiekabels, de huidige volgorde is 1,2,4,3?
Heb het geprobeerd op te zoeken maar kan niks vinden.....

Ik hoop dat iemand mij brukbare tips kan geven!
 
bobines en kabels daarvan omwisselen en per keer testen,

verplaatst het probleem naar een andere cilinder is het sowieso NIET de carbs,


dus aansluitconnectors van 2 bobines omwisselen en de cilinder/ontstekingsvolgorde uiteraard,
om maar een idee te geven.



zo ben ik destijds ook bezig geweest, :]
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp best wat hij bedoeld, maar ik vind het een beetje vreemd dat hij adviezen gaat geven om een ontsteking door te meten terwijl alle 4 de bougies gewoon vonken.


Ja die kans acht ik idd kleiner..maar is een gok

Ik zou het eerder wat simpeler zoeken gezien mijn ervaring met oudere gsx1100fén en gsxr1100's.. negevn vd 10 keer is het iets simpels.

Die groene stekker op het motorblok is ook een beruchte die kan ook zo lekker oxideren en wazige storingen geven...


En de ene vonk is de andere niet..daar zit wel degelijk een verschil in. Ook al vonkt d ebougie..dan hoef je nog geen goede ontbranding te krijgen en dat merk je pas als je er nieuwe in doet.


Of ff de bougies verwisseld en dan kijkt of bv cylinder 3 die storingen gaat vertonen.
 
ik begrijp best wat hij bedoeld, maar ik vind het een beetje vreemd dat hij adviezen gaat geven om een ontsteking door te meten terwijl alle 4 de bougies gewoon vonken.


wat ik bedoel is dat een bougie altijd vonkt, ongeacht welke cilinder/vonkvolgorde. maar dat de timing van de ontstekingsvolgorde door de TCI veranderd kan zijn.

doordat ie stuk is aan het gaan?
 
wat ik bedoel is dat een bougie altijd vonkt, ongeacht welke cilinder/vonkvolgorde. maar dat de timing van de ontstekingsvolgorde door de TCI veranderd kan zijn.

doordat ie stuk is aan het gaan?


afgezien of dat mogelijk is (wat ik niet denk dat dat kan) zou de motor dan nog op 3 cilinders lopen?
dan zou er minstens nog 1 cilinder niet moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
afgezien of dat mogelijk is (wat ik niet denk dat dat kan) zou de motor dan nog op 3 cilinders lopen?
dan zou er minstens nog 1 cilinder niet moeten werken.


ik maak vaak dingen mee die niemand anders nog heeft gehad, en zou er niet vreemd van opkijken ;)


maar serieus; ik zou het in de vonkenhoek zoeken.. kabels/connectors/pickups, oxidatie etc etc.


het rare is dat met de bobine 1/4 te vervangen die eerst storing had op de 1e cilinder, de storing nu ineens op cilinder 2 zit, dus de bobine 2/3?

dus kan het alleen een vonkprobleem zijn zegt mijn boerenverstand.


[lees de posts van TS maar terug] ;)



@ TS, eerst eens 4 nieuwe vonkendoosjes erin draaien en dan eens gericht verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Pfffffff.

Nieuwe bobine erop gezet 1-4
Starten.....loopt cilinder 2 niet meer.....
Het wordt een spookverhaal, eerst cilinder 1 die niet loopt ( uitlaat was koud) nu cilinder twee.


Ga nu eerst maar eens nieuwe bougies plaatsen en de carbs uit elkaar halen om schoon te maken, hoop niet dat de koppakkng stuk is? Kan dat eigenlijk? En hoe kan ik dat chekken?

Tips zijn van harte welkom!!!


raar toch?? :X
 
Hmm ik heb anders dit ook gehad een keer met een gsx1100f en dat kwam doordat de bougies natsloegen ging eerst de een kapot en toen de ander ...maar als ze allemaal vonken....
 
TS succes, ik kom later wel weer eens kijken wat je allemaal gedaan hebt. :)


[het meeste van wat ik opnoem heb ik zelf al meegemaakt, dikke pech met je moto is een schat aan ervaring rijker... ] :$ O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er vanavond weer mee aan de slag. Ik heb de Carbs nu helemaal uit elkaar, deze gaan er vanavond weer op, en zal de tips die ik heb gehad bundelen, en allemaal uitproberen.
Ik laat het vanavond of van het weekend weten als er vorderingen zijn.

Thx!
 
Hij doet het!

Ik heb het volgende gedaan:
- Carbs schoongemaakt en gemonteerd
- Bougies 2 en 3 omgewisseld
- ontstelkingsmodule ontdaan van oxidatie

Gisteren 350 mooi KM's gereden, en geen vuiltje aan de lucht.

Iedereen bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan