Pen remblok

Wessel 85

Rookie
29 apr 2013
19
0
Oosterhout
Kan iemand mij een tip geven om een pen van de remblokjes achter er uit te halen.
Ben namelijk al bezig geweest met een griptang en dergelijke maar krijg er geen beweging in.
 
Die pennetjes tik je er toch gewoon uit? Als het die pennetjes zijn die ik me nu voorstel, moet je daar gewoon zo'n dreveltje opzetten, en met een hamer er dan uittikken. Kan idd best wezen dat je wat slagen moet maken voor daar beweging in komt dan ;)
 
Heb ik ook bij een Bandit achterremklauw gehad. Heb toen een klein gaatje geboord ( kleiner dan het pennetje) om in de kruipolie te kunnen zetten en door te tikken.
Mocht echter niet baten. Zelfs niet met een brander los gekregen.
Heb vervolgens maar gewoon de klauw gesplitst om zuigers schoon te maken en keerringen te vervangen.
Als de achter blokken weer versleten zijn is de remvloeistof ook wel weer aan vervanging toe dus is niet zo'n probleem. Een andere klauw (2e hands) is ook een idee maar dan heb je ook kans op hetzelfde probleem.
 
Ik heb een keer eenzelfde probleem gehad, mij is het wel gelukt met een brander. Nou ja brander, ik heb gewoon het gasfornuis van moeders de vrouw gebruikt en een oude handdoek om de hete klauw vast te houden. Na een half uurtje klooien met griptang, kruipolie en vuur is het mij toen gelukt.

Ik heb daarna de gaten een halve mm groter gemaakt met een boor, zoals eerder gezegd zou je ze ook met een kleiner boortje door kunnen boren om verwijderen in de toekomst makkelijker te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan