muragp

motogpmura

Rookie
26 jun 2013
1
0
Geregeld lees ik het forum en merk dat hier geregeld hele goede raad wordt gegeven
die heel zinvol en nuttig is

mijn naam is Jean woon in Antwerpen en ben eigenaar van een Suzuki GSXR 1000K8 bouwjaar 2008

een paar dagen geleden ben ik met mijn moto gevallen en is de dop van mijn radiator geraakt, resultaat lek koelvloeistof, langs garage geweest en daar de raad gekregen van een volledig nieuwe radiator te laten plaatsen, er kon geen nieuwe dop alleen op worden geplaatst, prijskaartje 700 €, de radiator alleen zou 500 € kosten, nu persoonlijk vindt ik dit redelijk duur en omdat ik redelijk handig ben zou ik zelf een nieuwe radiator willen plaatsen maar ik vindt nergens geen adres waar ik een nieuwe radiator of occasie radiator zou kunnen kopen of eventueel een nieuwe dop, kan iemand mij hier misschien mee verder helpen, of enige raad geven wat hier de beste oplossing is voor het repareren van het lek.

alvast bedankt
 
Welkom!

Veel motorzaken zijn niet happig op het repareren van onderdelen en kiezen liever voor de voor hun veiligere duurdere methode van vervangen.
Afhankelijk van hoe de radiatordop afgescheurd is kan je het beste even een lokale aluminium lasserij benaderen of zij de mogelijkheid hebben de radiator netjes/functioneel te lassen. Goede kans dat ze dit kunnen voor <100 euro als klusje tussendoor.
Let wel goed op de ruimte op de motor rondom het te lassen deel mochten ze er bijvoorbeeld een plaatje op willen lassen wat redelijk gebruikelijk is bij dun materiaal zoals een radiator.
 
In kontich in het industriepark over de autocontrole zit een bandencentrale. Als je ervoor staat en je gaat links van het gebouw naar achter zit een bedrijf die radiators maakt.

Grt
 
Een nieuwe radiateur is gewoon duur, en een radiateur en dop kun je bij de motordealer bestellen. Tussen de prijzen van de originele onderdelen zit als het goed is geen verschil bij de verschillende bedrijven. Hooguit krijg je ergens wat korting als ze hem toevallig op voorraad hebben en er graag af willen.
 
Een nieuwe radiateur is gewoon duur, en een radiateur en dop kun je bij de motordealer bestellen. Tussen de prijzen van de originele onderdelen zit als het goed is geen verschil bij de verschillende bedrijven. Hooguit krijg je ergens wat korting als ze hem toevallig op voorraad hebben en er graag af willen.

Die worden duur gehouden...bedoel je.....
Even een paar voorbeelden...
Radiator peugeot 307 diesel...ongeveer 3x zo groot als een motorradiator..
kost nieuw 120 euronen
radiator volvo 940 turbo...incl ingebouwde oliekoeler voor de automaat...kost nieuw 113 euronen...

Vervelende is dat er maar weinig fabrikanten zijn, en ze kunnen dus vragen wat ze willen
 
Die worden duur gehouden...bedoel je.....
Even een paar voorbeelden...
Radiator peugeot 307 diesel...ongeveer 3x zo groot als een motorradiator..
kost nieuw 120 euronen
radiator volvo 940 turbo...incl ingebouwde oliekoeler voor de automaat...kost nieuw 113 euronen...

Vervelende is dat er maar weinig fabrikanten zijn, en ze kunnen dus vragen wat ze willen



Dat ligt voornamelijk aan het materiaal of ze duur zijn.
Ik heb laatst een radiateur voor een maat van mij besteld van aluminium voor een 5L V8, kostte $250, dezelfde maar dan van koper kostte $550, en een k*tding met plastic tanks aan de zijkant kostte $120...
 
Die worden duur gehouden...bedoel je.....
Even een paar voorbeelden...
Radiator peugeot 307 diesel...ongeveer 3x zo groot als een motorradiator..
kost nieuw 120 euronen
radiator volvo 940 turbo...incl ingebouwde oliekoeler voor de automaat...kost nieuw 113 euronen...

Vervelende is dat er maar weinig fabrikanten zijn, en ze kunnen dus vragen wat ze willen

Wat denk je van de aantallen die ervan gemaakt worden?

Ik denk dat er wereldwijd even wat meer vraag is naar een radiateur van een 307 diesel dan een radiateur van een gsx-r 1000 k8...

Vaak komt het grootste prijsverschil uit de productieaantallen. Auto-onderdelen worden in véél grotere aantallen gemaakt. Auto's zijn er veel meer, rijden veel meer km's, gaan meer stuk, en delen onderling ook nog veel meer dezelfde onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt voornamelijk aan het materiaal of ze duur zijn.
Ik heb laatst een radiateur voor een maat van mij besteld van aluminium voor een 5L V8, kostte $250, dezelfde maar dan van koper kostte $550, en een k*tding met plastic tanks aan de zijkant kostte $120...

die k*tdingen ziten standaard in elke moderne auto
 
Terug
Bovenaan Onderaan