Olie lekt uit.... weet ik niet :? ... Yamaha R1

Athorus

MF'er
11 jul 2011
66
0
Hallo allemaal,

Ik heb paar dagen geleden mijn koppelingsplaten vervangen. En de olie die er in zat moest er natuurlijk uit!!! Dat heb ik gedaan door dit schroef(sensor wat het het ook mag wezen zij, uit te schroeven. Dit bevind zich uiteraard aan de onder kant van de motorblok) zie afbeelding Bekijken — Afbeelding Uploaden en Bekijken — Afbeelding Uploaden * beetje uitzoomen **

Mijn vraag is hoe kan dit? Ik ben langs een motor monteur geweest hij gaf aan dat de schroef niet goed aangedraaid was. Volgende ochtend zag ik alsnog olie op de grond.
Zou het kunnen zijn dat het kapot is? of dat ik de het tussenliggende rubber ( ringetje ) kwijt ben geraakt en zonder hebt geschroefd? ( dit weet ik niet zeker) ?


PS. wat is het eigenlijk voor iets? neutraal sensor? :?
 
*kuch*

Er zijn ook nog R1 rijders die wel kunnen sleutelen hoor :Y

OT: Het wil nog wel eens gebeuren dat deze sensoren langs de stift gaan lekken. Dan zijn ze dus inwendig lek en kan je ringetjes vervangen wat je wil. Even goed schoonmaken en kijken of het langs de sensor lekt of dat het bij de aansluitdraden naar buiten komt. Laatste geval betekend sensor vervangen (of een goede aftapplug monteren en de sensor laten vervallen)
 
Laatst bewerkt:
Wat is jou definitie van een vetzak?

fat_biker_1.jpg
 
Dat is mijn definitie. Maar irl kan het mij niets schelen hoe iemand eruit ziet. En dat meen ik bloedserieus.
Dan kopen niet alleen vetzakken een R1.
Of ik moet de uitzondering zijn die de regel bevestigd.

En sleutelen lukt mij ook nog wel.
En ik schrijf ligt als ik ligt bedoel en niet licht wanneer ik het niet over een lamp heb.
Maar dat is een andere discussie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan