problemen met aansluitingen van achterlicht&pinkers

Joris89

Rookie
26 jun 2013
5
0
België
dit weekend heb ik nieuwe pinkers en achterlicht geplaatst op mijn 600rr 06
geïntegreerd led achterlicht en led pinkers vooraan

toen ik het achterlicht installeerde, was dit werkende met rij en stoplicht, enkel de pinkers gingen te snel, dit is op te lossen met een led relais heb ik al uitgevist

daarna heb ik led pinkertjes vooraan in de kuipen geplaatst. alle draden juist aangesloten want de pinkertjes werkten. daarna heb ik de originele pinkers af de moto gehaald.

vandaag nog eens getest. pinkers geven totaal geen kick meer. het achterlicht brandt bij aanzetten van contact, en als ik de rem intrek begint mijn achterlicht te pinken nu.

Ik heb blijkbaar ergens een verkeerde aansluiting nu. maar ik snap niet hoe dit komt omdat gisteren pinkers ed nog correct werkten en ik enkel heb gewerkt op de bedrading van de pinkers omdat die niet plug&play waren..

Iemand raad en advies aub?
 
Massa van het achterlicht controleren en de voorste knippers juist aansluiten, waarschijnlijk heb je ergens een plus en mindraad verkeerd om aangesloten. Bij een gloeilamp maakt dit niet uit, maar een LED doet het maar op een manier.

Verder is een 600RR een uitzondering op de regel wat betreft relais. Het knipperlichtrelais zit namelijk in het dashboard geintergreerd, en zul je dus twee weerstanden moeten monteren in plaats van een ander relais.
 
bedankt voor de snelle reactie

maar hoe verklaar je dan dat beide pinkers vooraan al hebben gewerkt? jij hebt de overtuiging dat een van de twee voorste verkeerd is aangesloten, en bij het juist aansluiten al deze problemen van de baan zijn?
 
MasterTommy geeft je alleen maar goede suggesties, of deze overtuigd is van het al of niet goed aanfrotten aan je bedrading door jou lees ik nergens terug. Heb je wel een multimeter en heb je deze al gebruikt om zelf eea te meten ? En heb je, zoals MT suggereerde, een goede massa ?
 
nee heb zo geen meter...
ik heb de originele pinkers van achter aangesloten op het linkerpinkercircuit (voorste zijn de draden van geknipt) zodat dit circuit terug in originele toestand is
resultaat blijft hetzelfde, linkerpinker werkt niet geen vonkje niks, en als ik dan de rem induw pinkt mijn standlicht achteraan, stoplicht werkt ook niet

ik heb het idee dat de rem en pinkers aan elkaar of door elkaar gesloten zijn, maar ik begrijp totaal niet hoe omdat ik enkel de wit/groene en grijze draad had losgemaakt om een ledpinker relais te installeren,deze twee zitten nu ook terug in blauw harnas, ook alle andere draden zitten goed in blauw harnas linksvoor en heb ik ook niet aangeweest
klaxon doet ook niets
krijg er kop noch staart aan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan