Yzf 750 inhouden

Wouter1988

Rookie
29 jun 2013
5
0
Hellendoorn
Hallo mijn naam is wouter hesselink ben net nieuw op dit forum en ben heel benieuwd of jullie mij kunnen helpen met een probleem met mijn yzf 750 van 1995 hij wil namelijk niet goed lopen bij zo rond de 7000 toeren! en houd dan even flink in hij moet er dan even doorheen komen en trekt dan weer vlot de bougies heb ik vervangen de membranen vd gasschuiven gecontroleerd en de exup klep nagezien en afgesteld als ik de luchtfilterbak eraf heb sputtert er wel benzinedamp achter de carburateur bij hoge touren heeft iemand enig idee wat dit probleem kan zijn ?
 
hallo wouter ik denk dat gezien de symptomen dat je exupklep het wel eens niet helemaal zou kunnen doen en dan gaat hij doen zo dat wat jij omschrijft en dat is namelijk inhouden tot zoveel toeren het kan dus zijn dat je exupklepservo niet meer doet wat hij doen moet en dat is namelijk de exupklep bedienen maar dat kan ook aan de kabels liggen die tussen de exupklepservo en de exupklep zitten anders wanneer dat niet zo is dan zou het zomaar kunnen zijn dat het iets met de carburateurs is en dergelijke !
 
Oké dankjewel voor je reactie dan ga ik dat nog even nader bekijken ik heb vanmiddag de klep gecontroleerd en nog eens op opnieuw afgesteld het inhouden word wel minder nu het komt nog wel aardig precies geloof ik
 
Hoe weet ik niet maar een exup moet afgesteld worden.
Misschien zijn je kabels wel een beetje uitgelubberd.
Zelf ben ik technisch genoeg maar met dergelijke motoren is het denk ik denk ik beter dat iemand dat doet die weet hoe het moet.
Heb zelf een R1 uit 98 met exup en die had ook af en toe een dip en trok dan niet zo vloeiend op als dat hij altijd deed. Bij mij voldeed het om de klep even te verwijderen en schoon te maken.
 
Ik heb m'n exup klep helemaal nagezien maar de motor loopt nog steeds belabberd.
Heb nu de klep open gezet, en een proefrit gemaakt het inhouden word nu alleen maar versterkt.
Kan het zijn dat de carburateurs gereinigd moeten worden?
En is dat zelf te doen Of moeten ze naderhand gesynchroniseerd worden ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan