Compressor nieuw leven inblazen

jjust

Rookie
3 feb 2005
26
0
Edam
Ik heb een compressor gekregen die slechts beperkt is gebruikt en daarna +/-20 jaar in een schuur heeft gestaan. De bedoeling is om te kijken of hij nog werkt zodat ik hem kan gebruiken om dingen schoon te blazen en op te pompen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten voordat ik hem aanzet?

Wat heb ik al gedaan?
- Heb het vat afgetapt dwz dop eruit gedraaid maar er kwam niks uit.
- Rode plug uit de motor gehaald. Er zit nog olie in. Kan helaas niet vinden hoe ik dit kan aftappen om er nieuwe olie in te doen. Ook is me niet helemaal duidelijk hoeveel olie erin moet en welke. (compressor olie?)
- Gezocht naar online gebruiksaanwijzing maar helaas niks gevonden.

Andere tips? Anders ga ik gewoon een poging wagen.

f2nh.jpg
 
Slaat inderdaad bij 9 bar automatisch af. Bij 7 bar slaat hij weer aan. Niks meer aan doen werkt perfect. *O*


Wat de olie betreft, gooi er geen 10/w40 auto olie in, maar compressorolie, die er speciaal voor gemaakt is, of wat voor de motorrijder nog makkelijker is, vorkolie. De mijne draait al 10 jaar op de restjes vorkolie die overblijven bij verversen. De vorkolie zit wat eigenschappen betreft dicht bij die van de olie die speciaal voor compressoren geleverd wordt.

Dit soort compressoren hebben mits af en toe de olie ververst bijna het eeuwige leven, de mijne heeft meer draaiuren dan mijn motor denk ik en die heeft er al 80.000 km opzitten. :P
 
Wat de olie betreft, gooi er geen 10/w40 auto olie in, maar compressorolie, die er speciaal voor gemaakt is, of wat voor de motorrijder nog makkelijker is, vorkolie. De mijne draait al 10 jaar op de restjes vorkolie die overblijven bij verversen. De vorkolie zit wat eigenschappen betreft dicht bij die van de olie die speciaal voor compressoren geleverd wordt.

Dit soort compressoren hebben mits af en toe de olie ververst bijna het eeuwige leven, de mijne heeft meer draaiuren dan mijn motor denk ik en die heeft er al 80.000 km opzitten. :P

Of nog goedkoper, atf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan