Pilot power 2ct productie fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desmosil

Die hard MF'er
5 apr 2012
558
0
Groningen
Hallo,

Ik heb vandaag mijn banden erom laten zetten, en nu valt het mij op dat als ik op de motor zit het profiel van de voorband naar mij toe wijst. Ik weet niet of dat hoort, maar het profiel van de achterband wijst wel naar voren. De pijltjes op de velg en band kloppen wel. Hoort deze profiel richting of is de band verkeerd gemaakt?Ikof de pijltjes dan?

Silvijn
 
zal met remmen en optrekken te maken hebben, en de krachten die daarbij op de band uitgeoefend worden.
effe zoeken, zo'n vraag is al eens langs geweest en beantwoord door Super Blackbird
Het heeft alles te maken met hoe de fabrikant het ontwerpt.

En als we bedenken dat de grote krachten voor en achter idd tegenovergesteld zijn, is het op zich niet raar dat profiel ook andersom zit. Op 'zicht' wel apart, in eerste instantie :Y
 
Het heeft alles te maken met hoe de fabrikant het ontwerpt.

En als we bedenken dat de grote krachten voor en achter idd tegenovergesteld zijn, is het op zich niet raar dat profiel ook andersom zit. Op 'zicht' wel apart, in eerste instantie :Y

Je zou denken dat de waterafvoer niet goed zou werken maar blijkbaar werkt het op een of andere manier wel.
 
Je zou denken dat de waterafvoer niet goed zou werken maar blijkbaar werkt het op een of andere manier wel.
Er zijn zat banden waarbij het profiel niet eens doorloopt tot in het midden. Toch hebben die ook voldoende afvoer bij rechtdoor rijden in regen.

Het werkt bij motorbanden anders dan bij bijv autobranden, waar het profiel juist weer cruciaal is in bepaalde omstandigheden.
 
Het gros van de K60 rijders rijd ook met de voorband verkeerd om gemonteerd.
Het gaat niet om 'verkeerd om monteren'. Er zit nog altijd een indicatie voor de rij-richting op.

Het gaat er om dat gevoelsmatig het profiel verkeerd zit.

Edit
En de afbeelding geeft dat ook een beetje weer (er vanuit gaande dat Heidenau de banden goed om op de foto heeft gezet):
K60-Scout_pair_web.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn zat banden waarbij het profiel niet eens doorloopt tot in het midden. Toch hebben die ook voldoende afvoer bij rechtdoor rijden in regen.

Het werkt bij motorbanden anders dan bij bijv autobranden, waar het profiel juist weer cruciaal is in bepaalde omstandigheden.


Wellicht door de ronde vorm van de band?
Bij mijn BT-016 (ook ''verkeerd om'' gemonteerd) zit ook bijna geen profiel op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan