Accu Suzuki DR600 laadt niet meer op

KJlem

MF'er
28 sep 2011
93
6
Zoals de titel al zegt laadt de accu van mijn DR niet meer op. Dus ik ben met het wphb aan de slag gegaan.
-Eerst de spanning over de accu gemeten met groot licht aan bij 5000rpm, helaas kwam hij niet boven de 13,5V uit dus niet goed (de accu had ik ervoor aan de lader weer volledig opgeladen)
-Toen de spanning tussen de 3 fasen naar de regulator gemeten, helaas was er maar tussen 2 fasen een juiste spanning. Vanaf 1 fase was geen spanning te meten.
-Toen de 'power source' gemeten die waarde was 200 Ohm dat is goed.
-Ook de pick-up gemeten, maar die geeft oneindige weerstand.
-Ook weer de weerstand tussen de fasen vanaf de spoelen gemeten, tussen twee fasen staat 2 Ohm en de anderen hebben oneindige weerstand.

Mijn vragen;
-Hoe kan het dat ik geen normale weerstand meet in de pick-up terwijl de motor wel nog prima rijdt?
-Wat is precies de functie van de power source?
-Wat kan ik doen om alle fasen weer spanning te laten krijgen?

Heel erg bedankt!!
 
Zoals de titel al zegt laadt de accu van mijn DR niet meer op. Dus ik ben met het wphb aan de slag gegaan.
-Eerst de spanning over de accu gemeten met groot licht aan bij 5000rpm, helaas kwam hij niet boven de 13,5V uit dus niet goed (de accu had ik ervoor aan de lader weer volledig opgeladen)
-Toen de spanning tussen de 3 fasen naar de regulator gemeten, helaas was er maar tussen 2 fasen een juiste spanning. Vanaf 1 fase was geen spanning te meten.
-Toen de 'power source' gemeten die waarde was 200 Ohm dat is goed.
-Ook de pick-up gemeten, maar die geeft oneindige weerstand.
-Ook weer de weerstand tussen de fasen vanaf de spoelen gemeten, tussen twee fasen staat 2 Ohm en de anderen hebben oneindige weerstand.

Mijn vragen;
-Hoe kan het dat ik geen normale weerstand meet in de pick-up terwijl de motor wel nog prima rijdt?
-Wat is precies de functie van de power source?
-Wat kan ik doen om alle fasen weer spanning te laten krijgen?

Heel erg bedankt!!
#1 verkeerde multimeter instelling?
#2 power source is de dynamo
#3 dynamo opnieuw laten wikkelen
 
Laatst bewerkt:
@ #1, Ik had de multimeter op 200 Ohm staan, maar nu ook met 2000 Ohm geprobeerd en toen gaf hij de gewenste waarde van 220 Ohm, bedankt.

Waar zou ik de spoelen het beste kunnen laten wikkelen (het liefst in Noord-Holland)?
 
13,5 volt accuspanning bij 5000rpm met licht aan, is anders helemaal niet zo slecht.
en al helemaal niet voor zo'n ouwe dr500.

heb je de dynamostekker wel los gehad tijdens het meten?
en de meter op wisselspanning gezet?
 
Het is een DR600, geen 500 die heeft namelijk 6v. Volgens het wphb moest de spanning tussen de 13,5 en 15,5 volt zijn en dat haalde hij niet. Ik de dynamo eruit gehaald en vanaf 1 fase gemeten was de weerstand oneindig, dat is sowieso niet de bedoeling toch?
 
de suzuki dr's hebben veel problemen met elektronica. ik heb zelf een dr 400 . De spanningsregelaars van deze motoren zijn zeer slecht. Bekende faaltjes zijn dat lampen kapot springen enzo. Het beste is om de bedrading van een wat nieuwe motor te monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan