GSXR 1100 91 voorzien van GSXR 1000 k2 achterveer

Ronald21

Die hard MF'er
6 jun 2006
539
6
Na de carburatie flink te hebben aangepakt (gsxr 750 carbs ) nu tijd om de vering aan te pakken.

K2 achterveer gemonteerd

Hiervoor moest wel accubak aan de kant en de elektronica op een nieuwe locatie













Wat blijkt , de achterveer is te slap voor mijn 120 kg en mogelijk het extra gewicht van de gsxr 1100 tov de gsxr 1000 ondanks dat deze in de hoogste stand staat ;) 60 mm SAG ipv de theoretisch toelaatbare ca max 35
Voorvering zit net op het randje als deze max staat in hoogste stand 40 mm

Beste is dus een veerupgrade evoor en achter dan ca 450 euro kwijt (JJ suspension Mill)

Vooralsnog dus de optimale stand kiezen met huidige setup.

Achter ingaand op max (ca 1 klik van de 21)

De rest proefondervinderlijk met de procedure voor dummies.

Iemand voor mij een goede uitgangspositie of tips ?

O ja , de zijstandaard moet ook ca 17 mm verlengd worden. Hij staat nl mooi hoger op de poten achter. Denk zelf aan stukje elktrisch eronder lassen als dat lukt met dat gietijzer.
 
Hey Ron ik met 4o mm carbs wat vind jij het verschil? Onderin meer power?

Ik had vaak gsx1100F blokken erin en dan met 40 mm dat ging ook als de brandweer..wel de gsxr rubbers ertussen zetten trouwens.

38 mm (ik heb gsxr 750 carbs ook uit 91) rijdt nog beter,

Ik heb 150 sproeier, 3.5 stat schroef uitgedraaid en gaat als de brandweer
 
Dat is een 1100 vork

Ik denk dat er ook kortere dog-bones gemonteerd zijn want de fiets staat wel heel erg hoog achter en mijn ervaring is dat daar het stuur gedrag niet beter van wordt

Mijn GSXRertje speciaal want bij mij is een stuurdemper dus echt niet nodig....voel nooit het stuur slaan (heb het stuur meestal losjes vast) en ook voel ik nooit dat het achterwiel stappen op zij zet
Wel voel ik dat het frame en achterbrug moeite hebben bij hele snelle bochten (200+ bochten) en dat de achterband zo nu en dan het vermogen niet aan kan

Bij een 7/11 is het een ander verhaal........daar kan een stuur demoer wel eens helpen maar is ook niet echt nodig
Een 750 wil wel eens in het stuur slaan als je het voorwiel hard neer zet na een wheely

Komt ook alleen maar voor ls je echt wild aan het gas hangt en net uit een bocht vol gas geeft..dus wanneer er full power wordt gegeven. Dan klimt die in de ketting en een hobbel in de weg zorgt dan al direkt voor onbelans. En dan is zon stuurdemper wel prettig. Ik heb ook jaren zonder gereden op verschillende gixxers nou van mij mag die erop blijven zitten..Maar zoals gezegd komt alleen voor als je echt zwaar gast. Maar dat doe ik veel minder nu aangezien ik een stuk rustiger ben geworden.
 
Ik heb ook 38 mm op mijn fietsje en dat zijn idd erg fijne carbs (ik denk voor straat gebruik de beste maar das persoonlijk)
Hangen heel goed aan het gas en ze zijn erg makkelijk af te stellen en het gasnaalden/gasnaaldbuizen slijtage probleem is er niet met de 38mm carbs

Ik meen dat ik 160 sproeiers er in heb en de mengselstelschroef staat 2.5 slagen open maar ik heb een erg open uitlaat...........150 is een goed begin bij het afstellen (heb div gixxers voorzien van de zelfde carbs)(ik heb mijn carbs al een paar jaar niet meer open gehad vandaar dat ik niet meer zeker weet wat voor sproeiers er in zitten)
 
Nou eerste proefrit met langere dogbones zit erop (19.6 cm ipv de orginele 19.0 cm)

Motor ligt daardoor achter lager.

Motor is beter te manouvreren. Gevoel dat je tussen de belijning kunt zigzaggen/rijden :)

Echter wil nog wat meer stabiliteit.

Nog even spelen met in en uitgaande demping.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan