Hardtail dragstyle project

Na een lange tijd eindelijk weer met de motor aan de slag geweest. Enkele aanpassingen doorgevoerd. Zo is de spanningsregelaar naar de voorkant van het motorblok verhuisd, zodat deze vol in de rijwind zit. Heb een V-rod koplamp besteld. En heb ik de forward controls in elkaar gelast. Om de remcilinder moet nog een aluminium beschermplaat gemaakt worden. Hier alvast een foto.
full

full
 
die fwd controls zijn echt vet gozer, heb je dat zelf gemaakt? :}

Jazeker, All handbuild crafted! Wat je met een slijptol en lasapparaat al niet kunt doen. Ben nog niet helemaal tevreden. Ben bang dat ik het vloeistof reservoir er een keer af trap. Nog maar een beugeltje voor verzinnen. Het hoeft niet perfect te zijn, het moet vooral heel blijven.

Gisteren een andere thermostaat en koelwater vulhals besteld. Daar maar eens mee aan het knoeien gaan. De originele kawa ga ik nergens kwijtraken.
 
Vandaag even bezig geweest met de brandstoftank, gedeelte van de tunnel en bodem gemaakt. :9
full
 
ziet er goed uit....vraag me altijd af...als je een tank last...of een oude tank verlast..
werken jullie de binnenzijde ergens mee af?
een of andere coating of blijft dit gewoon blank staal ?
 
Ik heb het blank gelaten. Goed schoonmaken voordat je het dicht last. Coating is kut als je het niet 100 procent goed doet.
 
Ik ben van plan de tank wel te coaten met een middel als tankcure. Meer om te zorgen dat de tank niet vanbinnen gaat roesten. Heb al eens eerder een nieuwe stalen brandstoftank voor een auto hiermee behandeld en het werkte prima. Wel goed schoonmaken. Het spul schijnt wel minder goed bestand te zijn tegen de zogenaamde “Epo” brandstoffen die de verschillenden pompen aanprijzen.
Maar als je een beetje rond zoekt hoor je dus verschillende dingen, nog maar even beter bestuderen…
 
kreem nemen.
kan tegen alcohol, blijft wat flexibeler dan tank cure en is makkelijk te gebruiken
 
kreem nemen.
kan tegen alcohol, blijft wat flexibeler dan tank cure en is makkelijk te gebruiken

Bedankt voor de tip ;)

Gistermiddag wat tijd gespendeerd aan de bevestiging van de tank. De tank aan de achterzijde iets moeten stretchen om een mooiere aansluiting op het frame te krijgen. De tank wordt later op rubber gemonteerd.
full
 
Zie dit leuke project nu pas staan (normaal zijn de beter zelfbouwsels in Streetfighter sectie te vinden).

Ik ga hem igg volgen!
 
Zozo,lekker creabea bezig hier!Respect. :}
Zit niet zoveel in deze hoek maar deze projecten zijn altijd intressant. *O*
 
Eindelijk de tank af kunnen maken. Nog even op lekkage controleren en dan van binnen coaten. Ook maar vast gaan bedenken hoe ik mooie luchthappers naar de koeler kan maken...
full
 
De laatste update is alweer een tijdje geleden. Hoewel de laatste tijd weinig tijd besteedt wordt aan het project zijn er toch nog enkele dingen gefabriceerd. Zo heb ik een steuntje gemaakt voor de bobines.

full


De V-rod koplamp is binnen gekomen dus hier een steun voor gemaakt inclusief bevestiging punten voor de knipperlichten. En een begin gemaakt aan een zijkap voor de koeler.

full
 
Mijzelf maar eens iets onder druk gezet om weer eens wat verder te komen met het project. Inmiddels een kettingkap op de achterbrug gefabriceerd. En heeft de “speciale” stuurpen plaats moeten maken voor het originele R1 exemplaar. De voorvork stond wel ver onder uit, wat wel bij een chopper hoort. Maar omdat deze onder een iets andere hoek als het balhoofd stond, was het ook geen gezicht. De naloop is nu wel iets groter maar binnen de marge.

Zaken waar aan gewerkt wordt: De uitlaat begint vorm te krijgen. Aan het einde van de week maar eens rond om een mooi dempertje te scoren.

full



De aluminium zijkap van het motorblok verlengt zodat deze de ketting afschermt en gelijktijdig als Koelwater reservoir dient en lucht naar de koeler geleid.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan