Achterveer

Bikersmind

Rookie
17 jun 2013
1
0
Assendelft
hey,

Ik heb een nieuwe achterveer nodig voor mijn Fzr 400 en wil graag een tweedehands ergens vandaan halen hoe zie ik dat de veer niet lam of gewoon helemaal op is?
En zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?
 
Blauwe ogen van de verkoper, doffe plekken / roest op de demperstang.
Veer eraf halen en kijken of de demper daadwerkelijk dempt over het hele gebied. Demper lekt ook niet als alle olie er uit is ;)
Het blijft altijd een gok. Een demper die jaren ergens lekkagevrij heeft gelegen kan binnen een dag lek raken.
Koop een demper die je kunt reviseren.
 
Het blijft altijd een gok. Een demper die jaren ergens lekkagevrij heeft gelegen kan binnen een dag lek raken.
Helaas wel. Leg een gebruikte demper op de plank en de verontreinigingen in de olie gaan langzaam vastzitten op de demperstang e.d. De kans dat dan de zaak gaat lekken als de schokdemper weer in gebruik wordt genomen is heel reëel.

Je kunt ook overwegen om een nieuwe (aftermarket) schokdemper te nemen. Weet je zeker dat het goed zit, kan eventueel nog op gewicht en rijstijl afgestemd worden en komt met garantie. En hoeft heus geen kapitalen te kosten (hoewel een kleine 400 euro ook weer geen kattepis is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan