Z750 2007/2008 Remklauwen aanpassen??

Fantasy-bart

MF veteraan
9 okt 2010
4.147
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Ik wil graag een upgrade doen aan mijn z750 qua remmen.

Weet iemand welke upgrade qua remklauw ik kan doen op mijn z750 2007/2008 model? Wil deze vervangen door 6 zuiger (als dit mogelijk is) Zit nu namelijk zwevende 2 zuiger op.

De steek van de remklauwen is 55mm.
 
6-zuiger biedt geen enkel voordeel ten opzichte van 4-zuiger, behalve dat je veel vaker de boel aan het reviseren bent, zeker als het om de axiaal gemonteerde 6-zuiger klauwen gaat.

Ik geloof ook dat het een belangrijke reden is geweest voor fabrikanten om geen 6-zuigers meer te monteren. Weinig (geen) winst qua gevoel en lastiger qua onderhoud.
 
Ik heb ook lang gezocht en niets kunnen vinden.
6 zuigers hoeft ook echt niet beter te zijn dan 4 maar nu heb je 2 ik ook trouwens en het mag wel wat harder bijten die remmen.
Ze doen vaak heel de voorpoten met klauwen vervangen maar dat kost wat.
 
Brembo heeft wel wat


Kawasaki Z750 Brembo Motorcycle Brake Caliper Kits - NEW
From:£820.00
Brembo are undoubtedly the biggest name in performance brakes for the automotive market and Brembo Motorcycle Brakes are the go to name for race teams all over the world as well as some of the leading names in motorcycle manufacture. Names like Ducati, MV Augusta, KTM and even the leading Japanese manufacturers go to Brembo as the guys to go to if only the best brake products will do for your bike

Select:
Qty:
Description
Kawasaki Z750 Brembo Motorcycle Brake Calpiers.

There are various things you can do to imporve the performance of your bike. One often overlooked is good braking. Not only does it improve stopping distances and time but can help with corner entry speeds and improving the quality of your riding.

BREMBO BRAKE CALIPERS. The range of Brembo calipers is amongst the most complete both from the point of view of braking power developed and the high number of concepts and applications available. Fixed calipers are offered with radial and axial couplings, with four and two pads, with four and two pistons in a wide range of diameters.

Floating calipers are available in versions with one and two pistons in diameters from 26 to 34 for single pistons and from 28/28 to 30/32 for two pistons. The applications are possible for disks with a diameter of 155mm to 330mm and with thicknesses from 3.5 to 8mm.

The wide availability of friction materials guarantees a further possibility of customizing performances.

BREMBO MASTER CYLINDERS. The Brembo master cylinder range foreseen axial pumps with separate tanks, incorporated tanks and integral tanks suitable for operating single-disc and two-disc systems and hydraulic clutches.

Many versions are available, according to diameter and volume of the tank and can be customized with components such as levers (adjustable and not), stop light switches (stylo, switch, cabled, with rapid coupling, etc...), clamps (with thread for mirror or without) and accessories (rubber lever cover).

Brembo has recently introduced on to the market the Radial road master cylinder in brake and clutch versions, with adjustable levers and microswitches for rear stop lights. The master cylinders are available both with separate tanks and with incorporated tanks. The brake master cylinder is available in diameters of 15 and 19mm with two lengths of lever (road and Supermotard).

For further information on delivery times please cantact us on sales@bici.co.uk or call on ++44 28 9581 1333.

Make Brembo Motorcycle Brake Calipers your first choice for motorcycle brake calipers for your Kawasaki Z750.
 
Ja dat heb ik al gedaan meteen toen ik de motor kocht. Dat is heel stuk beter dan de orginele.

Ik heb nog mogelijkheden om andere remblokjes erin te plaatsen (nog niet gedaan) Maar de remblokjes waren toch bijna op en dacht stel ik betere remklauwen kan vinden :-) plaats ik die er meteen onder.

Was nog aan het kijken voor een ducati 900ss die zou ook zulke klauwen ongeveer hebben maar dan van brembo.
 
Denk dat je prestatie/prijs verhoudingsgewijs het meeste behaald met andere blokken en remschijven. Staalomvlochten remleidingen had je al, dus voor de rest zorgen dat alles goed ontlucht is.
Wellicht kan je nog een Brembo RCS hoofdremcilinder erop zetten. Krijg je geen krachtigere remmen door maar kan je volgens mij wel bewerkstelligen dat je met minder kracht harder remt, geen idee of het bijdraagt aan hetgeen wat je wilt, maar toch.
 
Hier nog een Griekse site gelukkig met plaatjes, alleen die tussen stukken maak het allemaal niet sterker denk ik.http://www.kawasaki-bikers.gr/core/forum/viewtopic.php?f=15&t=6399&hilit=%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BA%CE%B9
 
Op de ridersforum bij dit onderwerp: Updated calipers wanted for z750....ideas?
Zie ik wel mooie remklauwen
Zijn idd betere remklauwen
Heb al veel gezocht, maar nog niet gevonden :(


Hier nog een Griekse site gelukkig met plaatjes, alleen die tussen stukken maak het allemaal niet sterker denk ik.http://www.kawasaki-bikers.gr/core/forum/viewtopic.php?f=15&t=6399&hilit=%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BA%CE%B9
Had ik idd ook gezien.


Ben niet zo handig om zoiets zelf te vermaken en maken :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan