Two Brothers ovaal carbon opnieuw inpakken

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Zinvol advies gevraagd.
Heb een Two Brothers (vermoedelijk ingekort door vorige eigenaar) welke een behoorlijk kabaal maakt.
Ik heb hem onder mijn scooter gemonteerd en direct gedemonteerd, wat een kabaal joh.
Nu heb ik de demper gedeeltelijk uit elkaar en is mijn vraag als volgt:
- Gaat er om de buis met gaatjes eerst staalwol en dan een geluiddempend materiaal.
- Is het losse onderdeel op de tweede foto een db killer?
deze zit tussen de demper en het eind kapje.
- Hoe kun je het beste een ovale demper vullen?
full
 
Ja, in principe gaat er een dunne laag staalwol als eerste om de geperforeerde pijp.
Dan dempingsmateriaal.

Ja, 2e foto is een db-eater, lkker laten zitten anders maakt ie waarschinlijk nog meer herrie.

Vullen van de demper:
-popnagels uitboren , uit elkaar halen, indien mogelijk bestaande staalwol hergebruiken,
zoveel mogelijk dempingsmateriaal om de pijp heen draaien en dan buitenmantel eromheen en weer monteren. (ook mogelijk is de pijp met staalwol al in de buitenmantel plaatsen en met en overig dempingsmateriaal er tussen proppen.)

Succes
 
Ja, in principe gaat er een dunne laag staalwol als eerste om de geperforeerde pijp.
Dan dempingsmateriaal.

Ja, 2e foto is een db-eater, lkker laten zitten anders maakt ie waarschinlijk nog meer herrie.

Vullen van de demper:
-popnagels uitboren , uit elkaar halen, indien mogelijk bestaande staalwol hergebruiken,
zoveel mogelijk dempingsmateriaal om de pijp heen draaien en dan buitenmantel eromheen en weer monteren. (ook mogelijk is de pijp met staalwol al in de buitenmantel plaatsen en met en overig dempingsmateriaal er tussen proppen.)

Succes
Nee juist zo min mogelijk en dan pluizig los vullen, zodat de gassen goed er in kunnen uitzetten. Anders houdt je nog dat kabaal...
 
Zinvol advies gevraagd.
Heb een Two Brothers (vermoedelijk ingekort door vorige eigenaar) welke een behoorlijk kabaal maakt.
Ik heb hem onder mijn scooter gemonteerd en direct gedemonteerd, wat een kabaal joh.
Nu heb ik de demper gedeeltelijk uit elkaar en is mijn vraag als volgt:
- Gaat er om de buis met gaatjes eerst staalwol en dan een geluiddempend materiaal.
- Is het losse onderdeel op de tweede foto een db killer?
deze zit tussen de demper en het eind kapje.
- Hoe kun je het beste een ovale demper vullen?
[afbeelding]

De staalwol dient er voor om de grootste "klappen" voor het dempingsmateriaal op te vangen. Gebruik je dat niet, dan wordt de demping al heel snel de pijp uitgeblazen...
Het dempingsmateriaal moet zo strak mogelijk worden gewikkeld, om dezelfde reden. Te los en het verbrandt al snel.
 
Bedankt voor de snelle reacties
Heb zojuist ook het dempingsmateriaal eruit gehaald en ik moet zeggen, er zat geen staalwol om de buis heen en het dempingsmateriaal zat er vrij strak omheen.
Nu heb ik gehoord dat het dempingsmateriaal niet te strak moet zitten om geluid te absorberen, of dit werkelijk zo is moet ik maar eens verder uitzoeken.
Gaat er om het stukje db killer ook materiaal zoals staalwol en deken?
 
Zoals je zelf zegt en RockyK ook, mag je dempingsmateriaal niet te strak anders absorbeert het ook geen geluid. Maar te los zou ik ook niet doen. Iets tussen de twee dus. Als je het te strak doet heeft het weinig effect en zal hij nog steeds evenveel kabaal maken.
 
Voor zover bedankt.
Nu de volgende:
aangezien de demper ovaal is kan ik de demperwol niet gewoon rond de buis rollen.
De verdeling zal dan rondom gelijk zijn en niet in de ovale huls passen.
Is het handig om elke keer een stuk te snijden en zo op te bouwen?
enig idee hoe dik de staalwol aangebracht moet worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan