Koppeling slipt cbr600f pc31

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lancez

MF'er
2 mei 2013
38
0
Kemzeke
Beste Motards,

Dit weekend heb ik samen met een kennis van mijn vader de koppeling van mijn motor vervangen.
Dus alle 2 de soorten platen vervangen en nieuwe veren geplaatst.
Maar nu is het probleem dat als ik hoog in toeren ga de motor precies niet mee wilt.
En schakelt zeer moeilijk in neutraal als de motor draait.
Waarschijnlijk is dit dat een slipkoppeling veronderstel ik ?
Nu leesde ik op dit forum dat je de platen 24u te week moet leggen en dat hebben wij niet gedaan.
Veroorzaakt dit het probleem ?
Ook zegt een kenner van uit mijn buurt dat het glazuur op mijn stalen platen kan zijn en eens licht moet schuren.
Of zouden de veren te licht zijn ?
Nu zou ik graag jullie mening eens horen.

Alvast bedankt !!
 
Laatst bewerkt:
Heb je de oude 4 veren nog? Ik zou die nog eens proberen. Ik kan me voorstellen dat het nieuwe setje van 6 samen sterk genoeg is, maar met zijn 4-en niet. Anders zou ik bij de honda dealer om een setje zware veren vragen voor mijn fiets. Ik heb in mijn sc28 zwaardere veren. Koppeling gaat wat zwaarder, maar hij slipt nooit meer.
 
Alles terug gedemonteerd en wat bleek er zat een dunnere frictieplaat tussen.
Dus die als laatste plaat gezet , en nu draait de motor weer als een klokje :p !
Sorry voor mijn opmerkingen dat ik zeker was dat alles goed gemonteerd was , maar bedankt van jullie hulp !
Ik ga nu een middagje knalle ;) !
 
Alles terug gedemonteerd en wat bleek er zat een dunnere frictieplaat tussen.
Dus die als laatste plaat gezet , en nu draait de motor weer als een klokje :p !
Sorry voor mijn opmerkingen dat ik zeker was dat alles goed gemonteerd was , maar bedankt van jullie hulp !
Ik ga nu een middagje knalle ;) !
Toch fijn. *O* En weer wat geleerd. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan