Virago Reanimeren?

StormKraai

Die hard MF'er
5 jun 2008
645
0
Eindhoven
Hallo,

Na een aantal topics doorgespit te hebben heb ik toch nog een vraagje aan de techneuten onder ons.

Onlangs heb ik voor een mooi bedrag een XV 750 Virago overgenomen van een man die hem al 2 jaar stil had staan. Daarvoor heeft hij er 500 km mee gereden. De man in kwestie heeft de motor overgenomen van een kennis die hem ook al 3 jaar stil had staan. De man verzekerde me dat hij nooit problemen heeft gehad met de startmotor...

Het is een motor uit 1982, opties in zeer goede staat.
Mijn vriendin is aan het lessen, dit zou een leuk tourfietsje kunnen zijn.

859390672_6_qysj.jpeg


Wat heb ik gedaan?

Ik heb de Accu vervangen, er zit weer stroom op.
Ik heb de benzine er uit gehaald, en de carbs leeg laten lopen. Daarna heb verse benzine er in gedaan.

Als ik de motor start, hoor ik een vreemd geluid, en de motor start niet.
Het is niet echt een ratelend geluid, maar klinkt niet echt gezond.

Het lijkt uit het blok te komen, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Vandaag motor naar Marlboro Man gebracht.

Geen trekhaak, geen aanhanger, geen maten die vrij zijn, even de afstand opgezocht;

1,5 uur lopen. Fuckit ik ben gewoon aangelopen met de brommert.

Na een paar kilometer wandelen kom ik voorbij een parkeerplaats waar een leerling en instructeur aan het oefenen zijn. De instructeur roept wat is er aan de hand?!
Ik leg uit; startprobleem, krijg de boel niet in mn eentje aangeduwd. Ze hebben me een zetje gegeven, en warempel er zit leven in!

Ik hoorde wel een ritmisch getik, volgens de instructeur een veer onder de zuiger die los kan zitten na lang stilstaan?

Aangezien ik niet verwacht had dat het ding ging starten had ik geen helm bij, en ben rustig tuffend op het fietspad gebleven, en laag in de toeren gereden.

Gezellig een kopje koffie gedronken bij Marlboro Man, zodra hij iets meer weet, weten wij het ook..
Aan karakter heb je in ieder geval geen gebrek :} :}
 
Laatst bewerkt:
Hij is gemaakt.
Er zat een clipveer te weinig in (tandwiel startmotor)
En het tandwiel omgedraaid omdat een kant aardig afgesleten was, van het ingrijpen op het andere tandwiel.
Startkoppeling was verbeterd, er was een groef bij gemaakt, nog een veerclip extra, zodat het tandwiel harder afremd.
 
Laatst bewerkt:
Hij is gemaakt.
Er zat een clipveer te weinig in (tandwiel startmotor)
En het tandwiel omedraaid omdat een kant aardig afgesleten was, van het ingrijpen op het andere tandwiel.
Startkoppeling was verbeterd, er was een groef bij gemaakt, nog een veerclip extra, zodat het tandwiel harder afremd.

Nais.

wel weer #$%werk van de vorige die het open heeft gehad. "Och, zonder die clip werkt het ook vast wel.." |(
 
Hij is gemaakt.
Er zat een clipveer te weinig in (tandwiel startmotor)
En het tandwiel omedraaid omdat een kant aardig afgesleten was, van het ingrijpen op het andere tandwiel.
Startkoppeling was verbeterd, er was een groef bij gemaakt, nog een veerclip extra, zodat het tandwiel harder afremd.

:) te gek man, bedankt!

Ik kom hem snel ophalen, bel wel ff voor ik kom.

Ik heb al wat leuke bobber onderdelen op het oog ;)
 
De zon schijnt weer! (in Eindhoven wel)

Carbs afgesteld, kleppen laten stellen, nieuwe olie en oliefilter, ik ben vandaag met de Virago naar mijn werk gereden, en heb er van genoten. De motor loopt weer als een zonnetje.

Echt een leuke brommert.

Nogmaals dank voor de hulp en tips, Ik verklaar de Virago voor gereanimeerd.

Van mij mag er een slotje op :)
 
Bedankt Manne, jullie geven me weer hoop ;)

Ik zal morgen proberen de carbs er uit te halen, denk dat de procedure in het wphb staat. Heb het al een keer bij een cx500c geoefend.

Ben benieuwd wat ik daarbinnen aantref.

Zal tevens de bougies eens bekijken, heb al gezien dat er fotovoorbeelden met diagnosen van verschillende afgebrande bougies in staan.

Toch vind ik het startgeluid niet bijster charmant.
Als het nou een gore vieze lompe ratbike is oke, maar dit exemplaar ziet er te goed uit om met een bus matte zwarte verf te besmeuren.


Thx voor de tips en handleidingen!


Mijn reactie was op dit bericht.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan