achterschokbreker

hanzzee

Rookie
6 jul 2013
3
0
Hoi,

De achterschokbreker (Sachs-Bose monoshock) van mijn Cagiva Canyon 500 is kapot. Alle olie is er uit gelopen. Kapotte klep of kering??
Kan ik deze reviseren of moet er een nieuwe op??

gr. Hanzzee
 
waarschijnlijk de keerring versleten of beschadigt. of het te repareren is weet ik niet dat hangt af de constructie. maar vaak is het niet te repareren. als je het zeker wilt weten kan je het best even contact opnemen met jan droog uit Pijnacker. ik weet dat hij veel BMW schokbrekers reviseert die volgens de fabrikant ook niet te reviseren zijn. en anders een after-market emulsie demper hoeft ook de hoofdprijs niet te kosten bij bvb hagon of hyperpro.
 
Welkom op MF *O*

Zie voorgaande poster: sommige originele schokdempers zijn reviseerbaar, andere niet. En het ene bedrijf reviseert dempers die een ander niet kan of wil aanpakken. Ik weet zo niet welke kwaliteit de oem Canyon demper is, vervangen door een goede aftermarket schokdemper kost ook de kop niet en dan weet je zeker dat het goed zit. En met garantie.
 
Ok, duidelijk. Bedankt heren voor jullie reactie!
Weten jullie toevallig waar ik een geschikte schokbreker kan kopen voor mijn motor? Bij de motorzaak noemen ze het een exclusieve motor, dus m.a.w. moeilijk aan onderdelen te komen. Alleen via de dealer en dan betaal je de hoofdprijs.
 
@van Laar; Kan ik de schokbreker dan opsturen en ik krijg die dan gereviseerd weer terug?
Hoe lang duurt dat dan en wat gaat dat ongeveer kosten?

gr. Hans
 
Ok, duidelijk. Bedankt heren voor jullie reactie!
Weten jullie toevallig waar ik een geschikte schokbreker kan kopen voor mijn motor? Bij de motorzaak noemen ze het een exclusieve motor, dus m.a.w. moeilijk aan onderdelen te komen. Alleen via de dealer en dan betaal je de hoofdprijs.
YSS
 
Terug
Bovenaan Onderaan