Kohler cv14s start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emile DC

Rookie
6 jul 2013
8
0
Tienen, België
Beste,

mijn antieke Snapper SR 150 zitgrasmaaier met een Kohler CV14S motor werkt niet. De sleutel werkt niet. De elektrische start manier werkt dus niet. Als ik de motor aandraai, met zo'n trekdraad, dan doet hij helemaal niets. Er zit brandstof in de tank en ik hoor de motor aandraaien. Maar ik hoor geen echte motor geluiden, de motor geeft geen kik. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Wat is het mogelijke probleem?

Alvast bedankt,
Emile D.C.
 
Gaat wel heel erg off topic hier want dit is een forum voor motorfietsen en hun berijders.
Maar als het goed is heeft jou motortje nog gewoon puntenontsteking en deze zitten onder het vliegwiel verstopt.
Even de bougie er uit draaien ,in de bougiedop terug stoppen en tegen massa aan laten hangen en dan de motor rond laten draaien. Als het goed is krijg je dan vonken te zien bij de bougie.
Zo niet dan zal je de puntjes moeten afstellen/schoonmaken.
Als het elektrisch starten niet werkt dan kun je als de accu tenminste voldoende opgeladen is, de 2 dikke kontakten op het start relais waar de dikke kabels op aangesloten zitten, door verbinden met een dikke schroevendraaier oid.
Als het goed is gaat dan je startmotor draaien en if not dan is of je accu te slecht of je startmotor defekt.
Probeer dit eerst maar eens
 
Gaat wel heel erg off topic hier want dit is een forum voor motorfietsen en hun berijders.
Maar als het goed is heeft jou motortje nog gewoon puntenontsteking en deze zitten onder het vliegwiel verstopt.
Even de bougie er uit draaien ,in de bougiedop terug stoppen en tegen massa aan laten hangen en dan de motor rond laten draaien. Als het goed is krijg je dan vonken te zien bij de bougie.
Zo niet dan zal je de puntjes moeten afstellen/schoonmaken.
Als het elektrisch starten niet werkt dan kun je als de accu tenminste voldoende opgeladen is, de 2 dikke kontakten op het start relais waar de dikke kabels op aangesloten zitten, door verbinden met een dikke schroevendraaier oid.
Als het goed is gaat dan je startmotor draaien en if not dan is of je accu te slecht of je startmotor defekt.
Probeer dit eerst maar eens
Ja, ik weet dat het een motorenforum is. :$
Heel erg bedankt voor de enorm uitgebreide uitleg!
 
Zo lang de mods dit niet op slot gooien dan mag je nog wel ff verder vragen hoor als je er niet uit komt.
Enne de techniek is hetzelfde als van een ouwe flathead HD _O-
 
Laatst bewerkt:
Nog eens bedankt! Het probleem bevindt zich bij de bougie zelf. Ik heb al geprobeerd deze eruit te draaien maar zit achter een metalen plaatje. Dat plaatje zorgt ervoor dat ik met mijn bougie sleutel Niet bij de bougie zelf geraak.
 
Eumh, deze site bestaat niet en hier heb ik weinig aan.


sorry hoor,

maar ik ga ook geen profiel aanmaken op een Harleyforum en dan vragen stellen over een japanse kettingzaag.........
da's hetzelfde idee, dit is een motorforum waar je met dit soort topics OFFTOPIC kunt na 30 berichten te hebben gepost en 30 dagen te hebben gewacht vanaf inschrijving,


juist om dit soort dingen te voorkomen,
grasmaaiers, :W _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan