R6 koelvloeistof vraag

Frekel

MF veteraan
30 jul 2008
1.640
0
Limburg
Beste Techneuten,

Heb een r6 model 99/02, betreft een circuitfiets. ( dit terzijde)

Volgende is het geval.

Als de motor draait niks aan de hand.
Als de motor stilstaat, en uit dan lekt, drupt af en toe er koelvloeistof thv de voetpakking.

Zodra de motor weer loopt niks aan het handje. Geen lekkage etc etc

Zat gedemineraliseerd water op, dit vervange door koelvloeistof.

Advies/ wat to do??
 
Laatst bewerkt:
Voetpakking :? Lijkt me niet mogelijk, gezien cilinderbank en carter 1 zijn. Dus denk dat je koppakking geploft is.

Die vervangen dus :Y
 
Laatst bewerkt:
Misschien rare vraag maar wat is een weephole?

Een vloeistofpomp heeft vaak een overdrukmembraam. Als de druk te hoog wordt, dan sijpelt er wat koelvloeistof langs. Onder in de pomp zit dan een kleine opening waar de vloeistof uit kan. Heb het eens met een FZ750 gehad.

Maar het rijmt niet helemaal met 'als de motor loopt houdt het op'.

Ik zou het echt niet weten.
 
Laatst bewerkt:
Een vloeistofpomp heeft vaak een overdrukmembraam. Als de druk te hoog wordt, dan sijpelt er wat koelvloeistof langs. Onder in de pomp zit dan een kleine opening waar de vloeistof uit kan.

:N

Als er koelvloeistof uit het gaatje onderin de pomp komt, lekt de mechanische seal in de pomp, is de as ingevreten of de behuizing kapot.
De enige plek waar het koelsysteem overdruk kwijt kan is bij de dop.
 
Een vloeistofpomp heeft vaak een overdrukmembraam. Als de druk te hoog wordt, dan sijpelt er wat koelvloeistof langs. Onder in de pomp zit dan een kleine opening waar de vloeistof uit kan. Heb het eens met een FZ750 gehad.

Maar het rijmt niet helemaal met 'als de motor loopt houdt het op'.

Ik zou het echt niet weten.

Ook hier weer;
Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks.

Da's niks meer of minder (idd Rambabbel) als een indicatie gaatje. Als er kvs uitkomt lekt je afdichting in de pomp/gaat het geld kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan