Vloeibare pakking op Dynamodeksel R1 2000

El-Duderino

MF'er
27 apr 2012
173
62
Dordrecht
Onalngs heb ik dus mijn dynamodeksel moeten verwijderen om hem te schuren en te spuiten. Alleen is de pakking kapot gegaan.
Mijn vraag is of kant en klare vloeibare pakking ook volstaat of dat ik een papieren pakking voor een R1 2000 moet bestellen (kost gewoon 15 euro incl verzendkosten).
Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand een adresje in de buurt van Dordrecht weet waar ik zo'n pakking kan kopen?
 
Vloeibare pakking kan als er niks raakt doordat het deksel dichter bij het blok komt.

Bout lengte moet je ook controleren maar ik denk dat die 0.5-1 mm niet zoveel uitmaakt, gat met draad erin zal wel meer marge hebben.

Je moet ook geen dikke laag wrijven alleen een dun laagje want alles wat erlangs buiten wordt geperst zit even ver aan de binnenkant.
 
Laatst bewerkt:
ik ben eigenlijk ook geen fan van vloeibare pakking, Als ik terugdenk over hoe vol het zeefje van de oliepomp zat met slierten vloeibare pakking. Was wel afkomstig van 2 kleppendeksels, maar het was wel gedaan door iemand die dacht van beter zat dan te weinig.
 
ik ben eigenlijk ook geen fan van vloeibare pakking, Als ik terugdenk over hoe vol het zeefje van de oliepomp zat met slierten vloeibare pakking. Was wel afkomstig van 2 kleppendeksels, maar het was wel gedaan door iemand die dacht van beter zat dan te weinig.

Toevallig had ik er laatst nog een!
Carterpan was er onder vandaan geweest en met veel te veel vloeibare pakking gemonteerd.
Ook de pasvlakken niet goed gereinigd dus vanwege lekkage mocht hij er weer onder vandaan '(
9shy.jpg


Zelf wel fan van vloeibare pakking, mits op de juiste manier en plaats gebruikt!
 
Onalngs heb ik dus mijn dynamodeksel moeten verwijderen om hem te schuren en te spuiten. Alleen is de pakking kapot gegaan.
Mijn vraag is of kant en klare vloeibare pakking ook volstaat of dat ik een papieren pakking voor een R1 2000 moet bestellen (kost gewoon 15 euro incl verzendkosten).
Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand een adresje in de buurt van Dordrecht weet waar ik zo'n pakking kan kopen?


Had laatst pech met de auto, de plastic koelwater aansluiting aan de kop lekte als een gek, WW erbij en deze haalde de aansluiting weg en de aansluiting vlak welke op de kop komt wat helemaal naar de klote. Hij smeerde het vlak in met een soort blauwe siliconenkit , monteerde het weer en zij blijft goed al ga je naar Maastricht.
 
Laatst bewerkt:
Had laatst pech met de auto, de plastic koelwater aansluiting aan de kop lekte als een gek, WW erbij en deze haalde de aansluiting weg en de aansluiting vlak welke op de kop komt wat helemaal naar de klote. Hij smeerde het vlak in met een soort blauwe siliconenkit , monteerde het weer en zij blijft goed al ga je naar Maastricht.

VW zeker
 
Ik heb net een papieren pakking besteld voor een R6. Het dynamodeksel was ook met vloeibare pakking vastgezet. Maar die pakking is er uitgeblazen. De eigenaar kwam er achter omdat zijn voet warm werd tijdens het rijden. Allemaal olie over zijn schoen. Stel je voor dat dat op je band komt.
 
Oke, Ik ben al tot inkeer gekomen:P. Fiets zo ff naar de dealer om een pakking te bestellen, want dat is het vervelende. Niemand heeft hem op voorraad, dus dan heb ik hem pas woensdag:(. Maar beter gelijk goed doen dan over 1000 KM weer alles opnieuw moeten doen.
 
In ieder geval een 2002/2003 FireBlade SC50 en aangezien daar hetzelfde blok inzit als het 2000/2001 929 model daarbij ws ook :Y

Ik zie ook dat bij het laatste serie Fireblade (2008-nu) de koppeling- en dynamodeksel met alleen vloeibare pakking gemonteerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
met vloeibare pakking ben je veel flexibeler in het ontwerp van de pasvlakken. en voor pasvlakken die niet vaak los hoeven maakt die ene keer oude vloeibare pakking verwijderen ook niet echt veel uit. ook kun je de toleranties met vloeibare pakking ook wat ruimer houden wat de productie kosten ten goede komt.
 
met vloeibare pakking ben je veel flexibeler in het ontwerp van de pasvlakken. en voor pasvlakken die niet vaak los hoeven maakt die ene keer oude vloeibare pakking verwijderen ook niet echt veel uit. ook kun je de toleranties met vloeibare pakking ook wat ruimer houden wat de productie kosten ten goede komt.

:')

Mits fabrikanten zich willen verlagen tot de gemiddelde Triumpf/BSA kwaliteit van 60jaar geleden ja.

Tegenwoordig hebben we CNC banken die binnen een paar honderste productiewerk eruit staan te braken dag in dag uit. Denk jij echt dat de grote jongens consessies doen die met vloeitoei dicht gesmeerd gaat worden? Ik denk van niet.

Een papieren pakking ligt er trouwens veelal los tussen. Wat denk je dat dat aan productiekosten scheelt ipv vloeibare pakking aanbrengen, en dan in twee stappen aantrekken?
 
maar bijvoorbeeld een machine die op tienden nauwkeurig is is stukken goedkoper als eentje die op honderdsten nauwkeurig is. ook kan de productie snelheid dan omhoog bij iets ruimere tolerantie en kan je het snijgereedschap langer gebruiken. alles bij elkaar kan dat een aantal centen per onderdeel besparen. en bij grote producties levert elke cent veel geld op aan het einde van het jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan