Voor of achterwiel met slot vastzetten????

Adonis

Die hard MF'er
13 mei 2002
577
0
DELFGAUW
Ik vraag mij af (heb ik namelijk nog nooit gedaan) welk wiel is het makkelijkst te demonteren voor dieven?

Ik zet mijn fiets aan het achterwiel vast, dat lijkt mij het lastigste wiel, maar is dat ook zo?

(gebruik overigens een 16mm dikke ART5 ketting, dus knippen zal lastig worden, vandaar mijn vraag)
 
En als je zeker wilt zijn, zet dan je voorwiel ook vast met zo'n zelfde ketting om de framebuis. Kom je 's morgens tenminste niet bij een motor aan waarvan het voorwiel is gestolen.
full
 
Altijd aan het achterwiel.
Een motor zonder voorwiel is makkelijk met twee man te verplaatsen.
Je kan dan de motor gewoon aan het stuur optillen.

Dat is achter een stuk moeilijker.
 
Ik heb 2 weken terug in Amsterdam nog een CBR600F opgehaald. Stond met een schijfremslot. Kostte me 20 minuutjes om het wiel er uit te halen, de schijf er af te schroeven, wiel weer terug, en in de bus duwen.

Dit op klaarlichte dag. Geen politie gezien, niemand die iets vroeg. Dus daar hoef je ook niet op te rekenen.

Het mooie is dat 'ie al 2 jaar zo stil stond. Blijkbaar wil niemand een CBR600F4. ;)

Als ik mijn motor voor de deur neerzet, zitten er altijd 3 sloten op. 1tje op de schijf, met een alarm erin. Eentje op het kettingwiel achter. En een ketting door het frame heen aan een beugel in de muur (ketting dus van de grond af).

Een volhardende dief krijgt hem wel mee hoor, daar ben ik niet bang voor. Maar het kost hem zo veel moeite dat hij wel een andere motorfiets gaat zoeken om te stelen.
 
Laatst bewerkt:
Gps, alarm met pager naar afst.bed. én mobiel, schijfremslot, stuurslot, en ketting door achterwiel aan grondanker. Én achter een afgesloten hek, in eem straat waar geen auto's kunnen komen..

En dat voor een brik van 1500 euro.. :')
 
Natuurlijk is alles open te krijgen, maar niet elke dief heeft dat gereedschap of ze willen het niet riskeren ermee gepakt te worden voor een fiets van ca. 5000,- dagwaarde.
5000 Euro maakt geen bal uit, als het interessant is voor de dievengilde dan gaan ze ervoor! Spreek uit ervaring...
Ieder slot wat je er (extra) aan hangt werkt vertragend
 
Ik heb 2 weken terug in Amsterdam nog een CBR600F opgehaald. Stond met een schijfremslot. Kostte me 20 minuutjes om het wiel er uit te halen, de schijf er af te schroeven, wiel weer terug, en in de bus duwen.

Dit op klaarlichte dag. Geen politie gezien, niemand die iets vroeg. Dus daar hoef je ook niet op te rekenen.

Het mooie is dat 'ie al 2 jaar zo stil stond. Blijkbaar wil niemand een CBR600F4. ;)

Als ik mijn motor voor de deur neerzet, zitten er altijd 3 sloten op. 1tje op de schijf, met een alarm erin. Eentje op het kettingwiel achter. En een ketting door het frame heen aan een beugel in de muur (ketting dus van de grond af).

Een volhardende dief krijgt hem wel mee hoor, daar ben ik niet bang voor. Maar het kost hem zo veel moeite dat hij wel een andere motorfiets gaat zoeken om te stelen.

:Y

ik zet op wintersport mijn board altijd op slot (snowboardleraar, dus heb soms board plus bindingen van richting de duizend euro) , en krijg dan altijd het commentaar: "zo'n kabelslotje knip je zo door" ..

en dat is zo, maar als er 100 snowboards staan , en er staat er 1 op slot, nemen ze die 99 anderen mee... :')
 
:Y

ik zet op wintersport mijn board altijd op slot (snowboardleraar, dus heb soms board plus bindingen van richting de duizend euro) , en krijg dan altijd het commentaar: "zo'n kabelslotje knip je zo door" ..

en dat is zo, maar als er 100 snowboards staan , en er staat er 1 op slot, nemen ze die 99 anderen mee... :')
OF ze denken he die staat op slot die is veel waard :+
 
Hmm. Jongens toch. Na een paar keer weggereden te zijn zonder mijn motor van slot te halen (oeps, dure vergissing) heb ik besloten aan die onzin niet meer mee te doen.

Staat al zeker 9 jaar zonder slot. Nooit gestolen. Dus,.. de wereld is minder slecht dan mijn geheugen ;-)
 
dude....

als ze het mee willen nemen boeit niet welke wiel aangezien ze je motor optillen!
remschijfslot, art. 4....5.... boeit allemaal niet!
muuranker is op eigen garage/schuur na het beste!

wil je het slim aanpakken? druksensor!!!

in de grond bouwen waar je je motor parkeert! als er geen gewicht op het sensortje staat slaat het alarm af en is niet zichtbaar om onklaar te maken ;)
 
Alarm ben ik juist minder gecharmeerd van; Wie kijkt er nou tegenwoordig nog als er een alarm af gaat?? (ik slaap OVERAL doorheen)

Mijn vorige fiets is gestolen omdat ie niet vast stond, wel twee schijfsloten, maar komop, was stom van me om een fietsje van 140kg zo te laten staan, dat was kinderspel voor ze.
Helaas ook nog eens erg populair onder 'jongeren'

Nu staat ie vast met een fucking dik slot EN een schijfremslot, meer kan ik echt niet, binnen het redelijke.
Maar hopen dat het genoeg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan