Nokkenas ketting Honda CBR 1000RR Fireblade

Ronamo

MF'er
7 mei 2006
229
0
Amsterdam
Goedemorgen allemaal!
Mijn Fireblade uit 2005 maakt nogal wat herrie bij stationair lopen en dit wordt iets minder als ik de koppelingshendel intrek. Vooral als de olie warm is, is dit erg duidelijk te horen. Klinkt een beetje als vrij hard tikken. Een beetje in de trant van de dry clutch van een Ducati. Heel klein beetje hoor :)
Nu wordt er gezegd dat de nokkenas ketting te slap zou kunnen staan oid.
Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja, wat hebben jullie toen gedaan?
Ik lees graag al jullie reacties! :W
Groeten, Ronald
 
als het geluid minder wordt wanneer je de koppeling intrekt, dan ligt dat niet aan de nokkenasketting maar aan de koppeling.
en die koppelingsgeluiden zijn niet altijd zo makkelijk of goedkoop te verhelpen.
je zou kunnen proberen of gaskleppen synchroniseren helpt.
 
Laatst bewerkt:
Een rammel in de koppeling die verdwijnt zijn vaak de platen die zich enigzins in de korf hebben ingesleten, of transmissiedemperveren die iets te veel speling hebben. Het kan verder geen kwaad. Pas als de motor duidelijk niet meer helemaal ontkoppelt, is het tijd om een andere korf te gaan zoeken, maar de meeste natteplaatkoppelingen gaan na 10.000km al geluid maken.
 
Een rammel in de koppeling die verdwijnt zijn vaak de platen die zich enigzins in de korf hebben ingesleten, of transmissiedemperveren die iets te veel speling hebben. Het kan verder geen kwaad. Pas als de motor duidelijk niet meer helemaal ontkoppelt, is het tijd om een andere korf te gaan zoeken, maar de meeste natteplaatkoppelingen gaan na 10.000km al geluid maken.
@Bananeman: Thnx!
@Tommy: Voor die diagnose had ik je ook wel even kunnen bellen; is toch persoonlijker :)
Ben je in NL of zag ik op FB dat je op reis bent. Als je even naar de motor kunt luisteren, komen we misschien al een heel eind.
 
Afleidend uit Tom zijn verhaal kan de oorzaak van het geluid geen kwaad, dan ga jij het vervangen zodat het weg is en na 10.000 km is het weer terug. Duur geintje?

Nee dat weet ik, check het topic van vanmorgen even van de Triumph .. maar ik vind het gewoon een bloedirritand geluid.
Daar heb ik best wat geld voor over om het weg te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan