Honda cb four onderdelen polijsten probleem!!!

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo allemaal.

Ik ben dus een Honda cb 750 K2 uit 1972 naar nieuwstaat aan het restaureren ben nu bijna een jaar bezig en ben nu zover dat ik de aluminium onderdelen kan gaan polijsten.
Dit moet niet te glimmend worden maar wat matter dan wanneer je echt iets op glans gaat polijsten, als dit klaar is laat ik alle onderdelen blanke lak op spuiten bij een autospuiter hier uit de buurt.

maar nu zit ik met het volgende probleem, de naven heb ik nu klaar en die zijn naar mijn zin best goed gelukt maar nu ben ik met wat andere onderdelen bezig en nu kom ik heel erge putjes tegen in het aluminium mogelijk van het gieten 40 jaar geleden.

Op de eerste foto kun je de voornaaf zien die naar mijn zin nu klaar is voor de blanke lak ( nadat ik de nieuwe lagers erin gezet heb )



Deze is een beetje stoffig maar hier kun je goed zien dat deze met een iets wat grovere polijstpasta gepolijst is zodat het niet te glimmend wordt.

Nu ben ik met de remplaat bezig maar dit kan ik natuurlijk niet polijsten!!!


Deze heeft heel erg putjes langs de randen zitten.

En dit is de machine die ik gebruik voor het polijsten


De vraag is, hoe hebben mede Cb Four fanaten zoals ik dit opgelost?
Hebben jullie het helemaal glad gemaakt en dan gepolijst en zoja hoe?

Of hebben jullie er gewoon zo het best van proberen te maken omdat ze dat in de fabriek ook zo deden?


Ook heb ik nog niet helemaal een goede blik op wat er allemaal gepolijst moet worden aan zo'n 750 four maar wat ik zover heb is:

Voornaaf
Achternaaf
Achterveren
Remklauwhouder
Dop olietank
Kettingwielhouder ( waar je je achtertandwiel op bout )
Remplaat ( zie foto )
Voorpoten
Cilinderkop
Dynamo deksel
Deksel wat voor het voortandwiel zit

Als iemand nog iets meer weet graag melden :)

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken maar dat heb ik al geprobeerd.
En op de foto lijkt het niet zo ernstig, maar als je met je vinger erover heen gaat dan voelt het net of je over een gravel weg heen gaat met je vinger.

Heb ook iemand gemaild die erg veel van dit spul heeft liggen misschien als hij er een heeft die dit niet heeft dat ik die gewoon overneem van hem.

Maar het lijkt net of het van het gieten komt want beschadigingen zijn het volgens mij niet.
 
Het is inderdaad van het gieten. Maar bij polijsten is de basis alles zo glad mogelijk schuren met allerlei hulp middelen en dan pas polijsten. Er is van alles in de handel daarvoor.
Wat ik zie op de foto, je hebt een mooie machine maar de borstel is giga groot.
Misschien wat verschillende diameters kopen, gebruik ook altijd verschillende diameters. Kom je verder mee in de kleine moeilijke hoekjes. Maar goed, polijsten heeft eenmaal zijn tijd nodig. Weet er alles van :Y (zie mijn topic waar ik heel veel aluminium heb gepolijst)

Gr R
 
Terug
Bovenaan Onderaan