Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Tuono eigenaren...

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
23 nov. 2004
OK Pimmie, beste nederlandse kwaliteit voor een eerlijke prijs.
Heb zelf 350euro neergeteld voor de duotech,kom weleens ander prijzen tegen op deze site... :)
Heb trouwens nog nooit een tuono met hotcam gezien, redelijk uniek lijkt me!!!

Reg. datum:
09 mrt. 2003
quote:
Op maandag 07 februari 2005 23:04 schreef toffie het volgende:
OK Pimmie, beste nederlandse kwaliteit voor een eerlijke prijs.
Heb zelf 350euro neergeteld voor de duotech,kom weleens ander prijzen tegen op deze site... :)
Heb trouwens nog nooit een tuono met hotcam gezien, redelijk uniek lijkt me!!!

Ik heb em 2de hands voor €150... :}

IM000121a.JPG
Pimmie wijzigde dit bericht op maandag 07 februari 2005 23:14 (100%)

Reg. datum:
23 nov. 2004
Trouwens, wie nog overweegt om een 16-tands te monteren, absolute aanrader!!!
Kan niet wachten om mijn motorvrienden met hun japanners te laten zien hoe een aprilia Tuon-owner zijn vrienden in de 'steek' laat. Kunnen ze ieder tankstation binnen rijden of ik daar met koffie en peuk sta te wachten :}

Reg. datum:
23 nov. 2004
Das haast gratis Pim, goeie zaken gedaan,
ongeveer net zo duur als 2 decibelkillers van akra (...) OEPS :)

Reg. datum:
09 mrt. 2003
quote:
Op maandag 07 februari 2005 23:11 schreef toffie het volgende:
Trouwens, wie nog overweegt om een 16-tands te monteren, absolute aanrader!!!
Kan niet wachten om mijn motorvrienden met hun japanners te laten zien hoe een aprilia Tuon-owner zijn vrienden in de 'steek' laat. Kunnen ze ieder tankstation binnen rijden of ik daar met koffie en peuk sta te wachten :}

Helaas, je staat daar zelf om te tanken... |(

Reg. datum:
23 nov. 2004
Ok ok :) Geef toe,het was ff wennen na mijn fazer die 1:21 reed. In een tank naar Luxemburg lukt niet echt meer met die grijze italiaanse koppelbaas!! :}

Reg. datum:
23 nov. 2004
Ik zie dat we de zelfde kleur/uitvoering hebben, alleen die van mij heeft cijfers en letters op het kenteken ;}
Ookmis ik daar de blauwe FM-sticker,kan je die wel aanbevelen, staat best gaaf!!!

Bijdeweg, heb het kleine lampje in de topkuip vervangen door een oranje exemplaar,staat niet verkeerd!!

Reg. datum:
09 mrt. 2003
quote:
Op maandag 07 februari 2005 23:22 schreef toffie het volgende:
Ik zie dat we de zelfde kleur/uitvoering hebben, alleen die van mij heeft cijfers en letters op het kenteken ;}
Ookmis ik daar de blauwe FM-sticker,kan je die wel aanbevelen, staat best gaaf!!!

Bijdeweg, heb het kleine lampje in de topkuip vervangen door een oranje exemplaar,staat niet verkeerd!!

het kleine lampje? :? Ik heb er meerdere... of bedoel je het stadslichtje?

Reg. datum:
23 nov. 2004
inderdaad,bedoelde stadwslichtje! :)

Reg. datum:
09 aug. 2004
Ik heb ook goede ervaringen met een Laser pijp.
Vandaar misschien het idee om er ook een aan te schaffen. Maar de verwisselbare pijp (DB killer) spreekt me ook wel aan. Altijd `herrie` kan wel eens te veel zijn(lees muziek)voor buren en bij TT bezoek.

Ander voortandwiel is inderdaad bijna een must. Heb het net voor de winterstop gedaan, kan niet wachten op warmer weer.

Overigens vindt ik die hoge pijp( link Pilliam) ook mooi, maar volgens mij kan er niemand meer achterop. Af en toe de vrouw mee vindt ik eigenlijk wel gezellig.
Ik hoop dat je foto lukt, want dat is inderdaad wel verplicht.
Volgens mijn dealer zou je niets aan de afstelling behoeven te veranderen, ben benieuwd wat je ervaringen zijn met die Laser pijp.

mvg aan allen
GLK--R1200S special & R1200GS special--

Reg. datum:
23 nov. 2004
Overigens vindt ik die hoge pijp( link Pilliam) ook mooi, maar volgens mij kan er niemand meer achterop. Af en toe de vrouw mee vindt ik eigenlijk wel gezellig.
Ik hoop dat je foto lukt, want dat is inderdaad wel verplicht.
Volgens mijn dealer zou je niets aan de afstelling behoeven te veranderen, ben benieuwd wat je ervaringen zijn met die Laser pijp.

mvg aan allen

Haii GLK,

Als ik op andere forums (mille 1000) lees, zou een 4-gas/CO2 afstelling juist wel aan te raden zijn na plaatsen open uitlaat + K&N-fiter!!
ENnnn, er wordt ook over het afstellen van 2 stelschroeven (injectie??)gesproken, stelschroeven eerst helemaal dicht draaien en daarna voor de voorste cylinder half- en de achterste cylinder kwart open... ???????
WIE O WIE HERKENT DIT?????

was vandaag van plan om de tuono mee naar het werk te nemen om daar met de dig-camera foto's te maken en te verzenden. Dus ik ff het zadel schoon maken en jawell, alarm vergeten eerst uit te zetten (...). Bij alle 2 de woningblokken ging spontaan het licht aan... :)
Vervolgens de sleutel erin ennn... contactslot bevroren, geen beweging in te krijgen, speciale lips-sleutelolie hielp ook niet....
Morgen nieuwe poging,maar die foto'skomen eraan!! :)

gr

Meer zomer!

Reg. datum:
04 apr. 2003
Ok, even een vraagje:

Ik wil een bulletcam met een recorder oid gaan monteren. Lekker filmpjes maken op de ring etc! Wie heeft hier ervaring mee? Wat, hoe en waar te koop voor weinig?

Was heerlijk weer om de fiets uit te laten vandaag btw! :]
....only dead fish go with the flow....

Reg. datum:
17 sep. 2001
Allereerst: goedkoop is geen goed idee maar ja...

Camera's:
www.helmetcamera.com
Deze zou ik adviseren, de 480lines Xtreme kit, daar zit alles bij...
Let op dat je PAL selecteerd anders wordt het niks (ander technisch verhaal)
Je hebt een camcorder nodig met analoog in en bij voorkeur een LANC controller ingang, dit zijn de duurdere toestellen van Sony (en Canon?). De LANC controller is een soort van afstandbediening, deze is niet noodzakelijk maar wel erg aan te raden omdat je dan niet elke keer je camera uit hoeft te pakken om op rec of pause te drukken. Dit scheelt accu's enzo en je kunt zien of je aan het opnemen bent of dat je je voor niks aan het uitsloven bent
Ik heb een aansluiting op mijn accu gemaakt om de bulletcam te voeden, de camera kan ik met de LANC ook op stand-by zetten, je kunt dan een uur filmen op dvd-kwaliteit!
Verder moet je natuurlijk de camcorder ergens stoppen waar ie heel blijft bij een eventuele crash, het is al duur genoeg allemaal. De Bulletcam kun je praktisch overal monteren met de houder die i de X-treme kit zit. je zet het geheel met een soort klitteband vast, deze moet je niet bij hen bestellen trouwens maar gewoon bij Conrad ofzo, dat scheelt bakke met geld! Ikzelf heb een paar keer met de camera op mijn helm gereden maar dit is eigenlijk niks. Je kunt hem beter ergens op je kuip zetten of ergens anders op het afgeveerde gedeelte vna je motor, anders trilt het allemaal te hard. Dat dot een twin natuurlijk toch al behoorlijk dus dat zul je blijven houden denk ik.
Probeer evt de camera en afstandsbediening uit het zicht te houden ivm een eventuele aanhouding.. ik weet niet in hoeverre dit "bewijsmateriaal" rechtsgeldig is namelijk.. jajaja, ik denk ook aan alles! Ik ben van de zomer regelmatig op Zandvoort (alle MSL dagen) en wil dan best het een en ander demonstreren ofzo, als er meer serieuse geïnteresseerden zijn wil ik er ook best een keer een avond voor uittrekken, da's makkelijker dan 12 en een halve vraag (dubbel) te moeten beantwoorden ik ben ook lui namelijk!

ik hoop dat je hier al wat aan hebt dus in het kort:
Camera, Sony DCR HC40 ongeveer €600,- ?
X-treme kit ongeveer €300,-?

ps: je kunt sommige camcorders ook ombouwen zodat de video-uit ook als ingang kan worden gebruikt maar uiteindelijk is dit net zo duur als in één keer de goede te kopen, als je deze nog niet had...

Pimmie kan je er ook het een en ander over vertellen denk ik
Opzij, opzij, opzij...

Reg. datum:
13 sep. 2004
Hallo Tuono vrienden,

Even een vraagje voor Pilliam,die foto van die hoge uitlaat toont ook een veel langere puntbak dan een originel.
Weet jij waar die te koop zijn ?

Alvast bedankt namens The one and only,RONKIEREWIET !!!!

Reg. datum:
19 apr. 2004
He Kierewiet,
mijn oog was ook al gevallen op die puntbak. Is ook wel wat voor mij en ook voor die maat van jou JanTueno. ;)

Dus Pilliam we wachten met smart.
Eat my caviar, strontvarken!!!

Reg. datum:
17 sep. 2001
En ik maar over camera's ouwehoeren!!!!

Da's een aangepaste bak van een mille, dus dat wordt sloperijen bellen vrees ik...
Ergens teug in dit niet-te-overziene-topic staan een stel sites waar je imitazie-zooi kunt kopen evt...

succes!
Opzij, opzij, opzij...

Reg. datum:
13 sep. 2004
Bedankt voor de info Pilliam,ga er snel 1 opsnorren !
Nog ff ander vraagje,ik heb een grijze Tuono met een oranje zadeltje !
Mijn vriend Murof beweert dat dit een 2004 model is !
Heb de motor nieuw gekocht ( 12/01/2005 ).
Andere vriend ( Jan Tueno ) beweert dat het een 2005 model is omdat het 2004 model een zwart zadeltje had !

Misschien dat jij het antwoord weet,

Ben benieuwd !

Reg. datum:
29 dec. 2004
Heb ook mijn motor gehaal en staat op kenteken 2005
ook rood zadel.

Bijlage: tuono.JPG

Reg. datum:
29 dec. 2004
hoe ik mijn foto kan laten ziet weet ik niet.

Reg. datum:
15 apr. 2004
quote:
Op maandag 07 februari 2005 16:26 schreef pilliam het volgende:
[...]
, met CL of SBS ook niet. Het is maar net wat je lekker aan vindt voelen... Wat betreft het slijten, je schijven gaan langer mee dan je motor dus daar hou ik geen rekening mee :-) (Na 50.000km zijn ze nog prima, wie van jullie heeft er al de helft van die km's opstaan? heheheh?

[...]

Ik natuurlijk, 29d km! meer rije,minder forummen...

Meer zomer!

Reg. datum:
04 apr. 2003
Duidelijk verhaal William, tanx. Ik ga het eea even bij je bewonderen eerst komende circuitdag Zandvoort.
....only dead fish go with the flow....

Reg. datum:
09 mrt. 2003
TDMarc, ik heb dezelfde kit alleen een andere digicam.

Als het goed is heeft Pilliam nog wat links naar bewerkte folmpies die ik gemaakt heb en uiteraard staan links naar zijn eigen filpjes ergens... Paar pagina's terug geloof ik? :?
Ik ben zelf nog aan het experimenteren met een goede plaats voor de bulletcam...

mikebrdt, in je tekst het volgende typen: [imgatt*] zonder sterretje...

Reg. datum:
09 mrt. 2003
Toffie, hier een iets recenter fotootje van de Hotcam.
Foto op de parkeerplaats van de Nurburgring genomen... O-)

Nurklein93.jpg

Lekker die herfst :)

Reg. datum:
17 mrt. 2003
quote:
Op woensdag 09 februari 2005 21:16 schreef mikebrdt het volgende:
Heb ook mijn motor gehaal en staat op kenteken 2005
ook rood zadel.

Dis wel grappig... Ik had een Grijze Tuono uit 2004, deze is gepikt.. met een zwart zadel..
Nu heb ik een Tuono uit 2005, weer met een zwart zadel..
Hoe komen jullie aan een rood zadel, en is het net als sommige foto's, zwart zitgedeelte met een rode rand of helemaal rood??

Ik heb een (gedeeltelijk) rood zadel ook nog nooit gezien op een grijze Tuono en kan dus niet zeggen of ik het mooier vind, dus graag pikkies!!
Mail me anders een piccie en dan gooi ik hem wel op het MF.

Toevoeging:
Bij de weg, op de aprilia site stond hij in 2004 met rode rand in het zadel, in 2005 is deze rand weg...... Dus waarschijnlijk vroeg 2004 model?
Kijk eens naar de foto van de NewKing, een paar posts terug, ook een 2004 zonder rood in het zadel.
Overigens als dit de enige wijziging is, waar lul ik dan over... Lekker belangrijk... (misschien wel mooier)

En Pilliam, mooi verhaal al is het wel duur......
Fritser wijzigde dit bericht op donderdag 10 februari 2005 11:52 (100%)
www.flickr.com/photos/fritser

Reg. datum:
10 feb. 2005
Hoi Fritser,

De mijne is uit eind 2004 , zwart met een zwart zadel met een rode rand onderlangs
Dezelfde kleur rood als de sticker onder aan de tank

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True