Suzuki GSX 400 E Ratelend geluid.

NymaNinja

Rookie
Donateur
10 jul 2013
3
2
NIJMEGEN
Hallo Motor-forum,

Ik hoor jullie al denken: Weer z'n held met zn ratelend geluid...
Maar aangezien ik een beetje ten einde raad ben en goed advies nodig heb probeer ik het op deze manier eens!

Het probleem: Een ratelend geluid wat meegaat met het toerental en wat ergens 'bovenin' het motorblok zit.
Het is ontstaan tijdens een lange rit op een warme dag, ik was aan het rijden op de snelweg en had het gevoel dat ik steeds meer gas moest geven om bij te blijven (De motor hield dus in), even later kwam er een ratelend geluid bij en niet lang daarna begon het rode olielampje te branden, zo gauw als ik kon aan de kant gezet en de motor viel ook meteen uit.
Op de thermometer van het motorblok stond 120 graden en hij was dus te heet, nergens was het blok nat of lekte hij olie, en ik snapte er geen zak van uiteraard.
Nadat het blok was afgekoeld de motor gestart en hij liep dan ook als een zonnetje, echter weer met een ratelend bijgeluid.
Een tijdje terug bij een monteur geweest die mij vertelde dat er een uitlaatklep misschien is gaan 'zweven' en krom kan zijn, dus heb ik voor het gemak een helemaal complete 2ehandse cilinderkop gekocht, deze met nieuwe pakkingen gemonteerd en kleppen weer gesteld. de motor startte weer meteen, echter het tikken bleef....

Als hulpmiddeltje een klein filmpje gemaakt, waarop het geluid ook duidelijk te horen is.

Wie o wie heeft er een idee?!
 
oei! wat een geluid/

dat je hem nog start/laat lopen met deze tik. :X

ik heb zelf een keer een wandelend big-end lager gehad, dat klonk ook ongeveer zo.
motor > vf750f motor kon naar de sloop, economisch total-los....
 
maar ondertussen heeft nog niemand TS gezegd wat het nu wel is.

een lager van een drijfstang is kapot. zinloos dit te gaan repareren (tenzij je de motor nog 50 jaar bij houdt en hij misschien terug wat waarde genereerd :+ )

1 ding is zeker : die monteur van jou is helemaal geen monteur. werkt die toevallig in "garage gripage" ? (een vlaamse mop, maar je zal hem wel snappen denk ik ;) )
 
Dit repareren gaat hem dus niet worden! (Ook helemaal geen zin meer in!)
Op zoek naar een ander blok, of ik breng de hele motor naar de sloop/onderdelenboer.
Bedankt voor de reactie Janbros.

De monteur is niet meer werkzaam in een garage maar werkt af en toe thuis aan motoren, heeft zelf een motorzaak in Geffen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan