SV650 Ontkoppelt niet

timsv650

Rookie
8 mei 2012
23
0
goededag heren,

Even een vraagje mbt de koppeling.
Ik heb onder mijn sv650 een ander blok gehangen. Alles leuk en aardig, loopt goed en dergelijke, maar ik heb een probleem met de koppeling.
Ik heb het wph er al bij gehad voor het afstellen van de koppeling.
Exact de waardes aangehouden en ook meerdere dingen geprobeerd.
Allemaal zonder positief einde. Mijn motor ontkoppelt voor geen meter.
Niet eens een beetje.

Heeft hier iemand het zelfde probleem gehad? enig idee wat het kan zijn?
Denk dat het eerder ligt aan de platen, veren dan het afstellen.

Alvast bedankt.

Tim
 
Schakelt de motor zonder koppeling? Blok uit elkaar gehad? Ik test altijd of het schakelt voor het blok erin gaat.

Misschien klevende koppelingsplaten als het blok lang heeft stilgestaan. Of groeven in je koppelingskorf waardoor de platen in die groeven blijven vastzitten.
 
Ik heb twee problemen met de SV650 koppelling gehad. De eerste is dat een soort wormwiel met kogeltjes versleten was. Dat is dat ding waar je kabel aan vast zit. Als die versleten is, komt er zoveel speling op dat het stangetje dat moet ontkoppelen niet of nauwelijks wordt ingedrukt.

Het andere probleem was de koppelings handle zelf. Het gat waar de handle omheen scharniert was dermate uitgelubberd dat ontkoppellen ook heel moeilijk werdt. Dit kun je vrij makkelijk voelen aan de handle, die zit dan behoorlijk los.
 
Goed warm laten lopen. Vervolgens met stationair lopend motorblok de motor al steppend een beetje op gang brengen of iemand anders jou en de motor even laten duwen en dan inschakelen en weg rijden. Vervolgens met in getrokken koppeling hendel rijden en 9 van de 10 keer komt dan de koppeling gewoon weer los.
 
bedankt voor de reacties, ik ga eerst het laatst voorgestelde idee even uitproberen morgen. Vandaag toch effe te mooi weer om te sleutelen haha!!
De handle is overigens spiksplinternieuw en het wormwiel is ook niet versleten, deze heb ik namelijk overgenomen van het vorige blok...

bedankt alvast, ik laat het morgen weten, tot zover prettig weekend!!

groetjes
 
mannen bedankt, ik heb inderdaad na ongeveer een km of twee gereden mijn koppelingsplaten los gekregen.
Weten jullie waar ik een rubberen o-ring voor mijn koppelingsdeksel kan vinden? nergens kan ik die vinden helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan