loopt op 2 van de 4 cilinders

Scozz

MF veteraan
15 jan 2010
1.093
0
Korte geschiedenis: na een tijdje van geen rijden (5 maanden) start ik de motor en hij loopt slecht. Blijkt op 2 cilinders te zijn. Dit blijft, ook altijd dezelfde: cilinders 1 en 3 doen het, 2 en 4 niet.

Wat nu inmiddels gedaan:
- vonken gecheckt met nieuwe bougiedoppen: geeft een prima resultaat. Aan alle 4 afzonderlijk een mooie blauwe vonk.
- carburatie is uitvoering en grondig met de hand gereinigd. (alcohol, perslucht etc).
- petcock filter in de tank gereinigd
- benzine eruit, even laten staan, gefilterd weer terug en laatste halve liter weg dus water in tank lijkt me stug

Daarna: nog steeds hetzelfde verhaal. 1 en 3 doen het, 2 en 4 niet.

Wie helpt?
 
zet ze maar iets verder uit.
dan word het stationaire mengsel iets rijker.
het langzame terugzakken van het stationaire toerental komt door valse lucht of door dat de afstelling te arm is.
dus verder open die mengselschroeven.
 
Ga ik morgen gelijk ff doen!
Maar ik dacht dat de luchtschroeven weinig met stationair te maken hadden? Ik dacht van een kwart t/m driekwart gas = stand luchtschroeven + stand gasnaald?
 
Laatst bewerkt:
Aha, dus die schroeven gaan puur om het stationaire mengsel.

Stel je wilt je afstelling rond 3-6k toeren wijzigen, is dit dan alleen grootte sproeier + stand gasnaald?
 
Laatst bewerkt:

super, ga het doornemen ;)

Net nog even gereden en hij gaat als een speer. Heb hiervoor ook nog nooit gesynchroniseerd (dealer deed het volgens mij 'op het gehoor') en de carburatie is gegarandeerd schoon. Hij loopt echt als de brandweer.

Mensen die mn (veelheid) aan vragen beantwoord hebben/meegedacht hebben: bedankt!

Morgen dus nog even die mengselschroeven afstellen en kilometers maken maar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan