Verschil slip-on of full exhaust

zedmotor

Die hard MF'er
23 nov 2011
317
0
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is?
Ik zie het vaak staan.

Dat precies het zelfde met STOCK AIRFILTER of AFTERMARKET AIRFILTER.

Wat betekenen deze termen?

Mvg,

Zedmotor.
 
Stock luchtfilter krijg je bij de motor. Men zegt dat het een paar PK scheelt bij een motor om het te vervangen. Maar met een luchtfilter geloof ik het niet zo. Bij een auto misschien (omdat de weg naar de motor daar vaak langer is bij de stock, of meer warme lucht aanzuigt).

Een slip-on kan je er makkelijk zelf onderhangen en maakt een beter geluid, scheelt een paar pk (winst) en je kan de demper er uit halen (doen ;)).
Full system heb ik geen ervaring mee...
Mensen; scheelt dat veel? Of is het voor de echte diehards die gewoon iets anders willen ;)?
 
Hmmm okay bedankt voor de info. Ik heb dus een slip-on. Nou zou ik graag willen weten wat een full exhaust is dan. Heb je alles vervangen zoals spruitstuk etc?
 
Laatst bewerkt:
Beetje moeilijke antwoorden hier...

Het is heel simpel: een slip on is enkel de demper en een full system is een compleet uitlaatsysteem, dus incl spruitstuk, tussenpijp en demper.

Slip on (demper) vervangen geeft nauwelijks pk winst, wel een mooier en vaak harder geluid. Een full system levert ook daadwerkelijk een vermogen en koppel winst. Hoeveel? Iedere fabrikant pronkt maar al te graag met vermogensuitdraaien waarop je dat precies kunt zien.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Slip On
0000-Akrapovic-Street-Legal-Slip-On-Exhaust.jpg


Full System
c115411e-a361-414d-99b7-18cd8b1509ae.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan