SV-650 wil niet starten na diefstal

MC-Emmer

Rookie
11 jul 2013
2
0
Ha allen,

2 weken geleden is mijn motor gestolen. Gelukkig is de dader op de hoek van mijn straat aangehouden in is (helaas) mijn motor in beslag genomen. Ik had al van de politie vernomen dat de draadjes van het contactslot waren losgeknipt.

Nu wilde ik mijn motor ophalen en hem zelf ter plekke maken, echter toen ik alle draadjes aan elkaar had verbonden had ik geen contact (geen brandende lampjes etc). Toen ben ik met een jumpstarter (met dank aan de politie!) alle draadjes langsgegaan, waarna er contact was en de startmotor weer werkte. Echter wilde de motor niet aanslaan! Benzine gecheckt, zekeringen gecheckt. Heb meerdere malen geprobeerd electrisch te starten.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet waar dit aan zou kunnen liggen? Is er iets electronisch dat ik over het hoofd zie?

Ik hoop dat een van jullie iets weet! Alvast bedankt en gr,

MC
 
bedankt voor alle reacties!

@rambal: ik vond het ook wel een geestige titel voor een (eerste) topic.

@beemerracer: bedankt. Zou een goeie verklaring zijn.

In ieder geval is een nieuw contactslot nodig. De vent die m wilde jatten heeft het slot geforceerd en daar na de draadjes losgeknipt.
 
Ik weet het niet zeker hoor, maar je zegt alle draden doorverbonden.
Ik weet niet hoe je dat nu bedoeld, maar ik weet dat bij een scooter/brommer de ontstekinsdraadjes juist onderbroken moeten zijn om de boel te starten.
Misschien helpt dit?
 
Laatst bewerkt:
bij een brommer ligt de ontstekingsdraad bij uitzetten van contact aan massa,

bij een motor wordt bij uitzetten van contact meerdere circuits verbroken, waaronder +12volt naar je ontstekingsgedeelte, en een vaste spanning naar diverse gebruikers via de zekeringen kast.





dus als je bij een brommer alles los knipt bij het contact kan je gewoon rijden, [helaas ervaring mee] :')

als je dat bij een motor doet heeft dat geen enkele zin. :)
 
bij een brommer ligt de ontstekingsdraad bij uitzetten van contact aan massa,

bij een motor wordt bij uitzetten van contact meerdere circuits verbroken, waaronder +12volt naar je ontstekingsgedeelte, en een vaste spanning naar diverse gebruikers via de zekeringen kast.





dus als je bij een brommer alles los knipt bij het contact kan je gewoon rijden, [helaas ervaring mee] :')

als je dat bij een motor doet heeft dat geen enkele zin. :)

Ah kijk, weer wat geleerd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan