Help gsx-r start opeens niet

MeilinkCC

Die hard MF'er
15 okt 2012
913
0
Rotterdam
Hallo, ik heb een gsx-r 600 k1

motor doet het altijd prima.. en nu net wil ik hem starten en loopt er iets te tikken heel snel.
dus ik kap eraf halen en luisteren wat het is. nu heb ik een foto gemaakt van wat er tikt.. maar ik weet totaal niet wat het is.

me accu is ook opeens 10.2
als ik me licht aan doe vallen alle lampen uit die op me dashbord branden.

iemand een idee..

zekering is het niet
full
 
er is niks kapot jongens.. als je lamp te lang aan staat.. (parkeerstand) UREN LANG.. dan op begeven moment raakt je accu wat leger.. lijkt me vrij logisch dat die dan niet op 12 kan blijven hangen.. aangezien het stroom toch ooit een keer op raakt.
 
Hallo, ik heb een gsx-r 600 k1

motor doet het altijd prima.. en nu net wil ik hem starten en loopt er iets te tikken heel snel.
dus ik kap eraf halen en luisteren wat het is. nu heb ik een foto gemaakt van wat er tikt.. maar ik weet totaal niet wat het is.

me accu is ook opeens 10.2
als ik me licht aan doe vallen alle lampen uit die op me dashbord branden.

iemand een idee..

zekering is het niet
[afbeelding]


het tikken is je startrelais die heel snel op en afgaat omdat je startmotor het laatste restje stroom vraagt die in de accu zit...

op dat moment valt je relais af doordat ie geen spanning meer krijgt/stroom kan vragen.
proces begint opnieuw.... maar dan heeeeeellllll snel achter mekaar.



je hebt dus een lege/rotte accu, 10,2 volt onbelast is gewoon |( |( :') :') :W
zelfs als er 12volt in zou zitten wordt ie al als leeg beschouwd.


dus;

nieuwe accu
of laadsysteem nakijken op storingen


etc etc.




geloof je het nu?/ :W
maar nee, we hebben echt geen idee, hoe kom je erbij
 
Laatst bewerkt:
er is niks kapot jongens.. als je lamp te lang aan staat.. (parkeerstand) UREN LANG.. dan op begeven moment raakt je accu wat leger.. lijkt me vrij logisch dat die dan niet op 12 kan blijven hangen.. aangezien het stroom toch ooit een keer op raakt.


als je dat hebt gedaan, dan is het logisch dat je accu leeg is....


wat is je vraag dan??
opladen die accu en weer rijden.
mits die accu/laadsysteem nog gezond is is er niets aan de hand.



[accu's houden er namelijk niet zo van om helemaal leeggetrokken t e worden, kan de capaciteit van teruglopen, het is aan jou om dat risico aan te gaan]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan