achterveer/achterschokker gsxr 750 1991

mr.old(s)cOOl!

MF veteraan
31 mei 2010
17.672
2
hallo luitjes, :] :W


ik denk ik start zelf ook eens ff een vraag.
namelijk;



mijn achterveer/schokbreker is versleten en heeft geen uitgaande demping meer maar veert gelijk terug, >> stuitert over de weg.... :')


vraag 1; wie weet of deze originele veer te reviseren is en of deze uit mekaar kan?
[contact gehad met JJ-suspension uit Mill en deze wist het niet]

vraag 2; als deze niet te reviseren is, waar kan ik deze 2e hands krijgen?

vraag 3; zo niet 2e hands te krijgen, wat is een eventuele vervangsveer hiervoor?





bedankt alvast, ;)
 
Laatst bewerkt:
ik had m wel via marktplaats, tegenaan gelopen maar meen dat een bepaald type kawa schokbreker ook zou moeten passen :?

ik zou gewoon op mp wat neuzen bij onderdelen per merk en dan zoeken op schokbreker, zijn meer oog/vork modellen bij recentere motoren dan een '91 gsxr, succes!
 
kijk eens bij Hagon of YSS, daar hebben ze misschien wel vervangings schokbrekers voor jouw fiets.
dan heb je nieuw en kan weer jaren mee.
ik heb zelf trouwens gekozen voor Hyperpro voorveren en een complete achterschokbreker,
mijn fiets is 20 jaar oud [fireblade sc28] en ik vond het het geld wel waard.
:^ weinig aan toe te voegen eigenlijk. Niet zo goedkoop als een oude gebruikte, wel een stuk beter en voor langere tijd. Zou niet bepaald de eerste keer zijn als een schokdemper die een (flinke) tijd op de plank heeft gelegen redelijk snel de olie eruit gooit als ie weer aan het werk moet.
 
Je kunt gewoon je oude schokker laten reviseren met een racetech.com revisiesetje of zo, dan veert ie weer als nieuw.
Ga 's informeren bij een vering-boer, die doen niks anders met crossers, enduro's enz..
Een 2e hands achterschokker is nog steeds bagger en aan revisie toe.
Aftermarket van Hagon enz is ook meestal niet veel, tenzij je flink geld neertelt.
Voorvork ook, even reviseren en nieuwe olie doet echt wonderen, en is niet ingewikkeld, is zelf vaak goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan