Kleppen stellen de oplossing

VDV87

Rookie
12 jul 2013
1
0
Den Haag
Hallo.

Mijn R6 uit 1999 heeft soms het probleem dat deze bij het starten blijft hangen op 1000 toeren op half gas. Nadat de motor een tijd stil heeft gestaan is dit uit zichzelf soms weer opgelost en rijdt de motor zo weg. Ik heb me laten vertellen dat een van de kleppen krom is en dat dit het probleem is. Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad de oorzaak is/kan zijn? En wat is hier de beste oplossing voor? Ik hoorde iets over kleppen stellen, maar kon er op het forum weinig over vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
je kunt controleren of of er lucht teruggegooid word door 1 van je inlaatspruitstukken. Bij een kromme inlaatklep zuigt hij natuurlijk mengsel aan...maar bij het omhoogkomen van de zuiger moet de inlaatklep weer sluiten. Sluit de inlaatklep niet... blaast de inlaatpoort/cilinder zijn mengsel weer terug. Hierdoor loopt de boel dus erg onregelmatig.
 
Kan het me niet voorstellen. Als er een klep krom is loopt ie sowieso voor geen meter. Klepspeling (verschil) die er iets neffen zit kan wel zoiets veroorzaken ja.

Gewoon even het hele onderhoudscircus door (laten) werken. Carbs schoonmaken, kleppen stellen en synchroniseren. Eventueel nieuwe bougies en dan is het vrijwel zeker opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Check ook je Throttle Position Sensor (TPS). Als die niet goed meer is, of als de aansluitingen er van niet goed zijn, dan meet de ECU een verkeerde gasstand en kan die allerlei verkeerde conclusies trekken.
 
Check ook je Throttle Position Sensor (TPS). Als die niet goed meer is, of als de aansluitingen er van niet goed zijn, dan meet de ECU een verkeerde gasstand en kan die allerlei verkeerde conclusies trekken.

Torsonic Polarity Syndrome, or TPS

the-thompsons.jpg
 
is er nog een kans dat met "kleppen" TS niet die bedoelt die in je verbrandingsruimte af en toe op poppen maar 1 ergens anders?
Ik weet niet wat er bij jou af en toe op popt? Duoseatafdekklep?

Die motor heeft gewoon een beurt nodig. Synchroon stellen, stationair/co afstellen, choke, misschien wat gare vacuum slangen vervangen en wat forte in de tank. Pas daarna aan moeilijke dingen denken.
 
Ik weet niet wat er bij jou af en toe op popt? Duoseatafdekklep?

Die motor heeft gewoon een beurt nodig. Synchroon stellen, stationair/co afstellen, choke, misschien wat gare vacuum slangen vervangen en wat forte in de tank. Pas daarna aan moeilijke dingen denken.
dus als dit ligt aan een slechte slang of een kromme vlinder klep ergens moet hij toch eerst al deze dingen laten doen en hier redelijk wat euro voor betalen?
 
dus als dit ligt aan een slechte slang of een kromme vlinder klep ergens moet hij toch eerst al deze dingen laten doen en hier redelijk wat euro voor betalen?

Ja, want als mijn motor niet meer toetert als ik op het toeter-knoppie druk ga ik ook eerst kleppen stellen. Wellicht staan die niet goed en raakt het toetertje in de war van die trillingen.



Het is toch vrij logisch dat je begint bij het meest waarschijnlijke probleem? Dat is gewoon achterstallig onderhoud waardoor ie niet lekker loopt en met een koude motor net niet goed rond komt.
 
dus als dit ligt aan een slechte slang of een kromme vlinder klep ergens moet hij toch eerst al deze dingen laten doen en hier redelijk wat euro voor betalen?
Ik snap niet wat je bedoeld. Dat is allemaal gewoon onderhoud. Je kunt ook beginnen met de kop eraf te trekken en dan ontdekken dat er niks aan de hand is. En dan alsnog het onderhoud moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan