Dubbellicht module combineren met Xenon zx6-r '03

Jpeters

Die hard MF'er
21 jan 2011
344
0
Arnhem
Hey allemaal,

Weet iemand hoe je een dubbellicht module kan combineren met Xenonlampen?
Google is ook mijn beste vriend alleen kan ik niks vinden over de combinatie van de 2.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :}

Jeroen
 
Je kunt beide koplampen laten branden van je motor door een module te plaatsen die het groot licht dimt tot 40%, zo krijg je standaard uit beide koplampen dimlicht.

Je groot licht wordt niet aangetast, de module schakelt zich namelijk uit als je het grote licht aan zet.
 
Ah.... zo'n ding.
Nee, dat gaat niet werken in combinatie met Xenon. Bij Xenon gaat de accuspanning naar de ballast. Uit de ballast komt dan hoogspanning, die de lamp opstart. Dat kun je niet combineren met een dimmer, ook omdat de ballast exact 14.5 volt moet krijgen om te kunnen werken.

Ik neem aan dat jij ook bij Xenon alletwee de lampen wilt laten branden? Probleem is dan dat één reflector van je beide lamphuizen voor groot licht bestemd is. Dat betekent dat aan die kant je Xenon alleen maar verblindt.
De enige oplossing: een Xenonkitje met twee projectors gebruiken. Dan omzeil je de bestaande reflectors met als bijkomend voordeel dat de Xenon veel minder verblindend is en dat je aan beide kanten zowel groot- als dimlicht hebt. Het staat ook nog beter.....

Kijk eens hier, dan zie je wat ik bedoel:
2x Bi-Xenon projectors voor inbouw in koplamp - Mini H1 Bi-Xenon Projector Auto/Motor kit
 
Laatst bewerkt:
Gevonden, mooi verhaal, goed omschreven!

Aliexpress heb ik zelf een slechte ervaring mee (toen waren het usb-sticks), miss toch maar weer is proberen, het is een gokje waard.

Iig bedankt voor de moeite!
 
Gevonden, mooi verhaal, goed omschreven!
Aliexpress heb ik zelf een slechte ervaring mee (toen waren het usb-sticks), miss toch maar weer is proberen, het is een gokje waard.
Iig bedankt voor de moeite!

Dat gevoel had ik ook bij Aliexpress, maar het ging prima, best snel ook nog. Ik heb voor de zekerheid wel betaald met een creditcard.
 
Ah.... zo'n ding.
Nee, dat gaat niet werken in combinatie met Xenon. Bij Xenon gaat de accuspanning naar de ballast. Uit de ballast komt dan hoogspanning, die de lamp opstart. Dat kun je niet combineren met een dimmer, ook omdat de ballast exact 14.5 volt moet krijgen om te kunnen werken.

Ik neem aan dat jij ook bij Xenon alletwee de lampen wilt laten branden? Probleem is dan dat één reflector van je beide lamphuizen voor groot licht bestemd is. Dat betekent dat aan die kant je Xenon alleen maar verblindt.
keurig verwoord! waarvan akte...
 
Terug
Bovenaan Onderaan