K75 startprobleem

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Om mezelf het wat makkelijker te maken, vraag ik het maar gewoon.

Ik heb voor mezelf een K75 gekocht vanochtend.
Bij het ophalen even starten. Sloeg bijna aan, maar ik deed teveel choke. Tweede poging enkel klik van startrelais en zoemen van de brandstofpomp.
Ding stond al even stil. Over de accu hadden we onze twijfels.

Ding in de bus, hele dag gewerkt en om 18:30 uur met hulp van HabSu maar ens uit de bus de garage in gereden.
Extra accu er bij.
Tank vol.
Alle lampjes werken.
Telkens enkel de klik van het startrelais en zoemen vd pomp bij indrukken van de startknop.

Mijn eerste idee is startrelais of starter. Relais werkt. Blijft niet plakken en geeft contact tijdens werking. Ik verdenk de starter.

Maar misschirn heeft bmw nog iets ingenieus bedacht waardoor dit zo kan optreden?

Iemand een idee?

Moet je meer weten; vraag maar!

Ps voor de klant die momenteel zijn rode K75 voor onderhoud bij mij heeft staan: jouw motor is wèl 100% in orde!
 
Om mezelf het wat makkelijker te maken, vraag ik het maar gewoon.

Ik heb voor mezelf een K75 gekocht vanochtend.
Bij het ophalen even starten. Sloeg bijna aan, maar ik deed teveel choke. Tweede poging enkel klik van startrelais en zoemen van de brandstofpomp.
Ding stond al even stil. Over de accu hadden we onze twijfels.

Ding in de bus, hele dag gewerkt en om 18:30 uur met hulp van HabSu maar ens uit de bus de garage in gereden.
Extra accu er bij.
Tank vol.
Alle lampjes werken.
Telkens enkel de klik van het startrelais en zoemen vd pomp bij indrukken van de startknop.

Mijn eerste idee is startrelais of starter. Relais werkt. Blijft niet plakken en geeft contact tijdens werking. Ik verdenk de starter.

Maar misschirn heeft bmw nog iets ingenieus bedacht waardoor dit zo kan optreden?

Iemand een idee?

Moet je meer weten; vraag maar!

Ps voor de klant die momenteel zijn rode K75 voor onderhoud bij mij heeft staan: jouw motor is wèl 100% in orde!


Je moet hem ook zonder choke starten, loopt ie eenmaal dan de choke erop, is mijn ervaring.
Maar dat is bij een K100.

Misschien heb je iets aan deze link.


De BMW K-serie door Bert Meijerink - Forumoverzicht

Er is ook nog een aparte 'sleutelpagina' maar ik dacht dat je je dan even moet aanmelden en voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet hem ook zonder choke starten, loopt ie eenmaal dan de choke erop, is mijn ervaring.
Maar dat is bij een K100.

Misschien heb je iets aan deze link.


De BMW K-serie door Bert Meijerink - Forumoverzicht

Er is ook nog een aparte 'sleutelpagina' maar ik dacht dat je je dan even moet aanmelden en voorstellen.
Tnx :)

Altijd leuk om meer diepte kennis en ervaringen van een specifieke serie op te nemen.



Er schijnt iets te kunnen zijn met zundsteurgerät..... duitsers :/
 
Dat van choke zei de vorige eigenaar ook vanochtend.
Tweede poging gaf deze storing, die we aan een vermoedelijke niet 100% accu toeschreven.
 
Je accu zou toch nog plat kunnen zijn. De brandstofpomp loopt dan wel even bij het indrukken van de startknop (wel koppeling intrekken) maar de startmotor loopt dan niet.

Wat ook nog kan is dat de startkoppeling weigert. De startmotor loopt dan wel maar deze slingert de motor niet aan. Je hoort dan wel de startmotor rondgieren.
 
Je accu zou toch nog plat kunnen zijn. De brandstofpomp loopt dan wel even bij het indrukken van de startknop (wel koppeling intrekken) maar de startmotor loopt dan niet.

Wat ook nog kan is dat de startkoppeling weigert. De startmotor loopt dan wel maar deze slingert de motor niet aan. Je hoort dan wel de startmotor rondgieren.

Starter gaat niet rond.
 
Tnx :)

Altijd leuk om meer diepte kennis en ervaringen van een specifieke serie op te nemen.



Er schijnt iets te kunnen zijn met zundsteurgerät..... duitsers :/


hey martell,


ik dacht dat het te maken had met een dynamo/acculampje.
ooit eens opgevangen dat een K75/k100 een dashlampje hebben die de laadstroom regelt.


misschien heeft het daar mee te maken?
 
Ik krijg het gevoel dat er hier iets te winnen valt,... *O*

Als de starter niet te diep verstopt zit kan je controleren of die wel spanning krijgt tijdens het starten.

Zoniet, even met een multimeter checken of de verbinding tussen startrelais en starter niet onderbroken is.

BTW, ik ga voor de bloemetjeslamp! :P
 
Ik begin een bepaald patroon te ontdekken ??

Ik heb trouwens nog ergens een splinternieuw startrelais voor de K-serie liggen, mocht daar toch iets mee zijn, die dingen zijn nieuw f*cking duur B|

Startrelais kun je vrij makkelijk bij.....even wisselen met die rode K :P O-) :?
 
Laatst bewerkt:
Ik begin een bepaald patroon te ontdekken ??

Ik heb trouwens nog ergens een splinternieuw startrelais voor de K-serie liggen, mocht daar toch iets mee zijn, die dingen zijn nieuw f*cking duur B|

Startrelais kun je vrij makkelijk bij.....even wisselen met die rode K :P O-) :?
70 euri ja :')

Relais heb ik er nu uit en open.

Contacjes gesjekt en zo.

Toen wilde ik eens even goed gaan meten op de geschakelde polen en het relais zelf.
En toen kreeg ik wat rare waardes.
En toen geen waardes meer.

Multimeter stukkerdestuk.

Net nieuwe Fluke besteld.

Morgen verder met de reservemeter, als ik er nog aan toe kom...

Ik houd het in gedachten, tnx!
 
Om mezelf het wat makkelijker te maken, vraag ik het maar gewoon.

Ik heb voor mezelf een K75 gekocht vanochtend.
Bij het ophalen even starten. Sloeg bijna aan, maar ik deed teveel choke. Tweede poging enkel klik van startrelais en zoemen van de brandstofpomp.
Ding stond al even stil. Over de accu hadden we onze twijfels.

Ding in de bus, hele dag gewerkt en om 18:30 uur met hulp van HabSu maar ens uit de bus de garage in gereden.
Extra accu er bij.
Tank vol.
Alle lampjes werken.
Telkens enkel de klik van het startrelais en zoemen vd pomp bij indrukken van de startknop.

Mijn eerste idee is startrelais of starter. Relais werkt. Blijft niet plakken en geeft contact tijdens werking. Ik verdenk de starter.

Maar misschirn heeft bmw nog iets ingenieus bedacht waardoor dit zo kan optreden?

Iemand een idee?

Moet je meer weten; vraag maar!

Ps voor de klant die momenteel zijn rode K75 voor onderhoud bij mij heeft staan: jouw motor is wèl 100% in orde!
how to @#$%
 
Voor de liefhebbers:

Zowel het startrelais als de startmotor maakte slecht contact.

Het startrelais was een beetje lam. Af en toe volledig 100%, af en toe net blijven hangen, waardoor lekstroom, af en toe wel klik, maar geen contact.

De koolborstels in de starter waren nog lang niet "op", maar wel in een paraplumodelletje afgesleten. Zo nu en dan maakte die slecht contact, soms teveel contact, soms goed.

Relais vervangen+starter vervangen, en weer ok :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan