Van dubbel achterlicht naar led belichting

20 jun 2012
35
0
Rotterdam
Goeie avond

Ik ben met een project bezig dat al aardig wat op gang komt.
knipperlichten doen het, koplamp doet.
Nu komt het toch echt aan op mijn rem belichting.
Zoals sommige weten is de originele belichting van een Yamaha FZR600 1989, dubbel.
Dus 2 lampjes met allebei 2 licht units erin, eentje voor achterlicht en natuurlijk eentje voor als je je remmen indrukt.

Nu is mijn vraag hoe zet ik dit om naar een led aansluiting dat maar 2 of 3 draadjes heeft.
Heb me rot gezocht voor een thread met deze vraag maar kon niks vinden.
graag hulp!
full
 
Goeie avond

Ik ben met een project bezig dat al aardig wat op gang komt.
knipperlichten doen het, koplamp doet.
Nu komt het toch echt aan op mijn rem belichting.
Zoals sommige weten is de originele belichting van een Yamaha FZR600 1989, dubbel.
Dus 2 lampjes met allebei 2 licht units erin, eentje voor achterlicht en natuurlijk eentje voor als je je remmen indrukt.

Nu is mijn vraag hoe zet ik dit om naar een led aansluiting dat maar 2 of 3 draadjes heeft.
Heb me rot gezocht voor een thread met deze vraag maar kon niks vinden.
graag hulp! [afbeelding]



van die 2 lampaansluitingen heb je een +12volt en massa [-]


op die driedraads led unit heb je 3 draden, ?


massa aansluiten op [-], naar draad 1
achterlicht +12volt aansluiten naar draad 2 [van achterlichtfitting/draad]
remlicht +12volt aansluiten naar draad 3 [van remlichtfitting/draad]


[buitenkant van de fitting is de massa[-] contactpuntjes aan de onderkant op de bajonet zijn + ]



en kijk van tevoren of er een voorschakelweerstand in zit om de stroom door de LED's te beperken :)
 
Laatst bewerkt:
van die 2 lampaansluitingen heb je een +12volt en massa [-]


op die driedraads led unit heb je 3 draden, ?


massa aansluiten op [-], naar draad 1
achterlicht +12volt aansluiten naar draad 2 [van achterlichtfitting/draad]
remlicht +12volt aansluiten naar draad 3 [van remlichtfitting/draad]


[buitenkant van de fitting is de massa[-] contactpuntjes aan de onderkant op de bajonet zijn + ]



en kijk van tevoren of er een voorschakelweerstand in zit om de stroom door de LED's te beperken :)

Oke het is al een stuk duidelijker
Dus als ik t goed begrijp de weerstandtjes dan aansluiten op rem en achterlicht +12v op de fitting draadjes?

Deze:
50W Load Resistor LED TURN SIGNAL Indicators Tail Light Flasher Blink Motorcycle | eBay

Wat zou er gebeuren als ik dit niet aansluit op de achter verlichting
 
Goeie avond

Ik ben met een project bezig dat al aardig wat op gang komt.
knipperlichten doen het, koplamp doet.
Nu komt het toch echt aan op mijn rem belichting.
Zoals sommige weten is de originele belichting van een Yamaha FZR600 1989, dubbel.
Dus 2 lampjes met allebei 2 licht units erin, eentje voor achterlicht en natuurlijk eentje voor als je je remmen indrukt.

Nu is mijn vraag hoe zet ik dit om naar een led aansluiting dat maar 2 of 3 draadjes heeft.
Heb me rot gezocht voor een thread met deze vraag maar kon niks vinden.
graag hulp! [afbeelding]
Weet je dat zeker?
Zijn het niet gewoon 2 identieke duplo(oid) lampjes? Dus 2 wattages, 1tje voor gewoon licht en 1 fellere als je op de rem trapt?
 
Als in je vervangende unit al voorschakelweerstanden (dus niet die in je link staan !) gemonteerd zijn, wat vermoedelijk het geval is, kun je ze gewoon aansluiten. 1 x massa, 1 x achterlicht en 1 x remlicht dus.

precies, :^

en een aanvulling;
je kunt gewoon met een multimeter deze ohmse waardes meten, VOORDAT je hem aansluit op 12volt.
mocht er toch desondanks geen voorschakelweerstand in zitten dan blaas je gelijk de LED's op. :') -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan