Kabelbreuk GSX R 750 srad hulp gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDsigns

proffesioneel amateur prutser
25 jan 2013
3.104
3.024
Gooisch kakreservaat
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Suzuki GSX R 750 srad van 1996 die vanochtend niet meer wilde starten....

Ik heb het e.e.a. al uitgesloten nl:

-Dodemansknop, indien deze op uit staat en ik doe het contact aan draait de bradstofpomp niet... zodra ik hem om zet begint de pomp te draaien dus ik ga ervan uit dat deze goed is.

-Standaard schakelaar: De motor hoort in zijn neutraal met de standaard uit te starten, dit doet hij niet.

-Start zekering: deze heb ik gecontroleerd en is goed, als ik hem wissel met de groot licht schakelaar doet het groot licht het gewoon dus deze is ook goed.

Het vreemde is dat wanneer ik het stuur naar links beweeg in de uiterste stand de motor wel start, ik denk dus aan een kabel breuk van stuurschakelaar naar de ontsteking toe.

Heeft iemand hier net zo'n soort ervaring mee en wellicht enig idee waar ik het beste kan gaan zoeken?

De kabelboom ziet er vanaf de stuurschakelaar tot de kuip netjes (niet geschaafd) uit..


Alvast bedankt voor de hulp!
 
De srad van 96 heeft bij de koplamp een zekeringkastje (klein zwart doosje) zitten. De kabels die hier naar toe lopen kunnen soms strak staan, igg hebben ze een beetje te weinig lengte. Kan zijn dat t daar in zit. Hier zit nl ook een 10A zekering voor je ontsteking.

Maar als je je stuur naar links beweegt, doe je dat dan met de motor op de zij-standaard? Want zoals ik je verhaal nu lees zou je standaard schakelaar ook nog steeds de boos doener kunnen zijn.
 
de zekering heb ik gecontroleerd en die zijn goed....

zowel op de standaard als met de standaard in start hij als ik het stuur naar links draai.....
de standaard schakelaar kan het niet zijn, normaal start ik hem altijd op de standaard in zijn vrij.

ik zelf denk aan de kabelboom naar de ontstekking, kan dat?
 
Ik doelde ook niet op je zekeringen zelf, maar meer de bekabeling die daar naar toe loopt.

Aangezien als je met je stuur draait daar t een en ander gebeurt met de bekabeling. Dus als je zelf een los contact vermoed, je daar zou kunnen kijken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder een draadbreuk in de koppelingsschakelaar, dat is toch een voorwaarde om te kunnen starten bij suzuki?

Dus knijp de koppelingshendel in bij motor in neutraal en zijsteun uit, en hou de startknop ingedrukt. Als je aan het stuur draait en hij begint wel te starten, weet je waar je moet zoeken.
 
@ borril: sorry voor de onduidelijkheid... de bekabeling naar het zekering kastje is goed en deze draait ook niet mee met het stuur.( zit op een vast deel vd kuipsteun...) vandaar dat ik denk dat het de bekabeling van de stuurschakelaar is.....

@ mastertommy: de koppeling hoef je niet in te trekken om te kunnen starten mits hij in zijn neutraal staat.....

@ alle reacties: thanx voor het meedenken! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook in het bezit van een srad maar dan uit 97 ik moet wel degelijk de koppeling intrekken om hem te kunnen starten ookal staat deze in zijn vrij.

Ik zou toch nog eens kijken naar die koppelingsschakellaar aangezien je hem toch die kant op draait als die het wel doet.
 
Ik denk eerder een draadbreuk in de koppelingsschakelaar, dat is toch een voorwaarde om te kunnen starten bij suzuki?

Dus knijp de koppelingshendel in bij motor in neutraal en zijsteun uit, en hou de startknop ingedrukt. Als je aan het stuur draait en hij begint wel te starten, weet je waar je moet zoeken.


hangt ervanaf welk land van herkomst hij heeft ;)

Europese modellen niet, Japanse import ook niet,
Amerikaanse wel.


*uit het hoofd*
 
Laatst bewerkt:
Je kan de koppelingsschakelaar overbruggen om hem te testen.
Bij de 600 zijn het op de schakelaar 2 zwarte draden met een gele streep. Die op de connector overgaan naar een gele draad met groene streep. Ze gaan naar je startrelais en je startknop.
Begin maar op deze draden te meten of even een bruggetje maken.....
 
Ik weet voor bijna 100% zeker dat de koppeling niet ingetrokken hoeft te zijn... maar ik ga hem voor de zekerheid toch even controleren.

De schakelaar die ik door moet verbinden ziet deze achter de hendel net als de remlicht schakelaar of...?

@ruffneck: een bruggetje maken als in de zin van de beide draadjes tegen elkaar aanhouden?
 
Ik weet voor bijna 100% zeker dat de koppeling niet ingetrokken hoeft te zijn... maar ik ga hem voor de zekerheid toch even controleren.

De schakelaar die ik door moet verbinden ziet deze achter de hendel net als de remlicht schakelaar of...?

@ruffneck: een bruggetje maken als in de zin van de beide draadjes tegen elkaar aanhouden?

Ja, een schakelaar verbind of verbreekt ook alleen maar de draden, dus als je de motor in de stand zet dat hij het niet doet, zou je op de connector de draden kunnen doorverbinden om te kijken of hij het dan wel doet.
Zoja, dan zit het in het stuk vanaf connector naar je schakelaar.
 
Heren:

Gisterenavond toch het e.e.a gecontroleerd met betrekking tot de koppelingsschakelaar.
In eerste instantie het door verbinden van de schakelaar had geen effect maar bij het controleren van de bekabeling is het mij opgevallen dat de bekabeling geschaafd en open is precies op het punt dat de bekabeling langs het knikpunt van het balhoofd gaat. |(

Aangezien er meerdere draden beschadigd cq. open geschaafd zijn en de ruimte redelijk kort is om te kunnen werken gaat de motor vandaag naar de dealer toe....

Alle reacties: Bedankt voor het meedenken en excuses voor het eigenwijze geroep met betrekking tot de koppeling! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan