Probleem tijdens rijden

Adam020

Rookie
7 jan 2013
25
0
Beste mensen,

Zit met het volgende, als eerst wanneer ik wegrijd in zijn 1 en 2 hoor ik een soort haperend geluid, net een Bos sleutels bij elkaar. Dit hoor ik heel kort of niet wanneer ik harder rijd en doorschakel

Nu tijdens het rijden schrok ik best wel.. Reed ongeveer met 130 a 140 km/u en zag voor me de auto's vaart minderen. Ik draaide me gas dicht en er kwam ineens een heel apart geluid uit en bokte voor mijn gevoel. Het was geen schrapend geluid oid maar meer tik tik tik tik. Gelijk koppeling ingedrukt waarna het geluid miet meer te horen was. Gelijk afslag genomen en terug gekeerd. Bij 80 km/u gebeurt sit overigens niet...


Wat zou dit kunnen zijn... Wat heb ik hier de pest in zeg, mensen rekende op mi
 
Laatst bewerkt:
Gaat trouwens om een Gsxr 600 uit 2001. Motor loopt verder prima, reageert goed en haal best t maximale eruit. Heb het gevoel dat her iets aan de ketting ligt. Na dit probleem ben ik wel 40 km doorgereden
 
:p

Ga ik morgen even checken. Vond dit ook erg interessant. Een beschrijving van nokkenas ks. Komt wel aardigggg in de buurt...

Handmatig verstelbare nokkenas kettingspanners zijn ontwikkeld om automatische en hydraulische nokkenas kettingspanners te vervangen.

Wanneer bij hoge toerentallen het gas dicht gegooid wordt kunnen automatische spanners uitvallen. Dit zorgt ervoor dat de nokkenassen niet meer de juiste timing hebben wat weer in verbogen kleppen en/of serieuze motorschade kan resulteren.
 
Beste mensen,

Zit met het volgende, als eerst wanneer ik wegrijd in zijn 1 en 2 hoor ik een soort haperend geluid, net een Bos sleutels bij elkaar. Dit hoor ik heel kort of niet wanneer ik harder rijd en doorschakel

Nu tijdens het rijden schrok ik best wel.. Reed ongeveer met 130 a 140 km/u en zag voor me de auto's vaart minderen. Ik draaide me gas dicht en er kwam ineens een heel apart geluid uit en bokte voor mijn gevoel. Het was geen schrapend geluid oid maar meer tik tik tik tik. Gelijk koppeling ingedrukt waarna het geluid miet meer te horen was. Gelijk afslag genomen en terug gekeerd. Bij 80 km/u gebeurt sit overigens niet...


Wat zou dit kunnen zijn... Wat heb ik hier de pest in zeg, mensen rekende op mi
Je moer v j voorkettingtandwiel zit los

Dat klinkt als een bos sleutels

Iig Niet doorryden, oorzaak zoeken!!
 
Laatst bewerkt:
Fiets naar de garage gebracht.

Ketting bleek speling in te zitten en is volledig vervangen. Geen geluiden meer in zijn 1 en 2.

Wat betreft de geratel, nog niks van gemerkt. Schijnbaar had het dus wat te maken met de ketting.
 
Toch weer een mooi apk momentje.
Dit zijn een van de vele voorbeelden die jullie zelf mee komen aanzetten.
Voor het zelfde geld rijdt ts lekker door zonder wat op te merken.
APK is nog zo gek niet *O* *O* *O* *O* *O*
 
Toen ik les had kreeg ik ook les in het inspecteren van de motor, banden/olie/remmen/ketting zeg maar de belangrijke zaken. Is wel alweer 23 jaar geleden maar als ik nu hier af en toe lees wat je allemaal moet doen voor je een 11kw plasticje krijgt dan hoop ik dat dit ook een onderdeel is van het lessen.

APK helpt hier echt niet, als op het moment van APK de motor ok is en 3 dagen later hoor je ineens wat TS heeft....

Vraag me wel af of ze bij een APK naar de ketting zullen kijken, zo ja wat zullen dan de criteria zijn.

@ TS Wat doe je zelf aan onderhoud aan je ketting?
 
Monstro, daar hebben ze wel de tijd voor maar mee denken ho maar.

Kevinblade, het ging mij meer om geratel. Dat er wat gedaan moest worden aan de ketting was mij al duidelijk. Alleen dat er een verband is tussen de ketting en geratel bij gas dicht weet ik nog niet zeker. Morgen even de snelweg op en dan hoge touren maken.

Denuff, haha mij kun je niks verwijten, lag ook meer aan de voortandwiel, rij de bike pas twee maanden intensief

SR, schoonmaken 1x in de maand en smeren elke 500 km. Voortandwiel was ook ineens naar de knoppen.
 
Toch weer een mooi apk momentje.
Dit zijn een van de vele voorbeelden die jullie zelf mee komen aanzetten.
Voor het zelfde geld rijdt ts lekker door zonder wat op te merken.
APK is nog zo gek niet *O* *O* *O* *O* *O*


En als de motor van ts nou over een week voor de APK zou moeten, ts rijd door want ja, hij moet over een week gekeurd dus dan kunnen ze meteen even kijken.
3 dagen later breekt de ketting met alle gevolgen van dien, kom je dan ook met zo'n APK opmerking?
 
Motoren hebben voortdurend onderhoud nodig. Als het niet de een is, is het de ander wel. APK is een momentopname, zal in mijn optiek alleen maar tegenwerken. Als we ervan uitgaan dat apk volgende maand ingaat. En een grote beurt is onvermijdelijk. Houdt dus in dat je betaalt voor de onderhoud en voor de inspectie over een maand.

Een motor is aan veranderingen onderhevig, zonder twijfel
 
Gas erop, spanning op bovenste deel van de ketting en aan de onderkant slap.
Gas eraf, spanning op onderste deel van de ketting en bovenkant slap en die rateld dan op je achterbrug.

Zet je motor maar eens in de versnelling, ga ernaast lopen en duw hem eens voor en achteruit. Dit moet je wel doen met een niet gestart motorblok.

Kijk maar wat er met de ketting gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan