Keerringset GS500F

7 apr 2010
115
0
Ik ben dus op zoek naar het bovenstaande ;). Ga voor het eerst een voorvork uit elkaar pielen. Gaat een lastige klus worden heb ik begrepen, maar de motorzaken hier hebben de komende 2 weken geen tijd :X.

Na lang zoeken heb ik begrepen dat de maten van de keerring van een voorvork 37x49x8-9,5 zijn. Ik heb geen idee wat dat nou exact inhoudt (die 8-9,5), maar kan ik aannemen dat de volgende passend moeten zijn:

VOORVORK KEERRINGSET 37X49X8 MM [FKS001] - €8.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

:?

Zijn er verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik heb wel het Haynes werkplaatshandboek, dus dat moet enigzins soelaas bieden :+.

Kortom: weet iemand of deze keerringetjes geschikt zijn? :)
 
Het lastigste is om de bout te verwijderen die de binnenpoot op zijn plek moet houden. Je hebt een special tool nodig om het binnenwerk te fixeren. Sommigen lukt het ook met een bezemsteel of het gebruik van een luchtsleutel.

De rest spreekt voor zich.
 
Het lastigste is om de bout te verwijderen die de binnenpoot op zijn plek moet houden. Je hebt een special tool nodig om het binnenwerk te fixeren. Sommigen lukt het ook met een bezemsteel of het gebruik van een luchtsleutel.

De rest spreekt voor zich.

meter m16 draadstaal met op beide einden een dubbele moer. hierdoor heb je een lange imbus 24 waar je op de andere zijde een steeksleutel of baco kan zetten
 
ja ik heb ook al eens zelf zn ding gemaakt voor een GS500, maar dat is al lang geleden :Y
pas wel op met demontage dat je niks om de oren krijgt door de veerdruk :Y das best naar.



GR NEMO!
 
Dank jullie allemaal enorm zeg ^O^. Vrijdag even naar Motostore om twee ringetjes te halen. De stofkapjes houd ik aan want die zien er prima uit.

Nu heb ik nog wel een ander probleem: de motor maakt een metalig 'geluid' tijdens het rijden. Oliepeil is prima in orde en in neutraal (hoog of laagtoerig) is het niet te horen. Remblokjes zijn vervangen bij voor- en achterwiel en die hoor ik dus ook niet, en ook de ketting is goed opgespannen.

Heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten? Volgens mij kan het iig. geen vloeistoftekort zijn van de versnellingsbak o.i.d., want die deelt zijn olie met het motorblok (toch?)
 
Dank jullie allemaal enorm zeg ^O^. Vrijdag even naar Motostore om twee ringetjes te halen. De stofkapjes houd ik aan want die zien er prima uit.

Nu heb ik nog wel een ander probleem: de motor maakt een metalig 'geluid' tijdens het rijden. Oliepeil is prima in orde en in neutraal (hoog of laagtoerig) is het niet te horen. Remblokjes zijn vervangen bij voor- en achterwiel en die hoor ik dus ook niet, en ook de ketting is goed opgespannen.

Heeft iemand enig idee waar dit in kan zitten? Volgens mij kan het iig. geen vloeistoftekort zijn van de versnellingsbak o.i.d., want die deelt zijn olie met het motorblok (toch?)

blijft het met koppeling ingetrokken?
evt ook met uitgeschakelde motor(met killswitch)?

zo ja is het je aandrijflijn wat meestal uitkomt op een ongesmeerde ketting.
en anders is het motorisch en zou ik er niet verder mee rijden voor het duidelijk is.
 
blijft het met koppeling ingetrokken?

evt ook met uitgeschakelde motor(met killswitch)?
Ga ik beide morgen proberen! Slimme truc eigenlijk :o

zo ja is het je aandrijflijn wat meestal uitkomt op een ongesmeerde ketting.
Die is erg goed gesmeerd ;)

Anders is het motorisch en zou ik er niet verder mee rijden voor het duidelijk is.
Dat ga ik zeker ook niet doen, in dat geval gaat hij richting de motorzaak want dit is een van de weinige dingen die ik niet zelf aan durf. Daar sleutel ik zelf nog te kort voor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan