Elektrische problemen mbt SC 28 uit 94

Rashed

MF'er
14 apr 2009
62
0
Hallo allemaal,

Mijn fireblade heeft een elektrisch probleem.
Gisteren, tijdens rijden, viel mijn motor uit, alles ging uit. Vorige keer dat dit gebeurde was het door een kapotte regelaar.
Ik had/heb de volgende problemen:
* Hoofdzekering(30A) was stuk --> vervangen
* Ignition zekering(10A) was stuk--> vervangen
* Accu was prima.
* Opnieuw gestart, ging probleemloos.
* Nog een keer opnieuw gestart, lukte niet, de 10A zekering was al doorgebrand, waarschijnlijk bij eerst poging --> vervangen.
* Opnieuw geprobeerd te starten met eerst "engine off"--> dashboard lampen gingen aan, zodra ik het knopje engine on deed, hoor(de) ik een tik geluid en de 10A zekering brandt door.
* Ik heb de knoppen getest op kortsluiting en dat is niet het geval.
* Tevens mijn knipperlichten, knipperen niet meer, zij blijven aan,
* Daarnaast mij voorrem kan de achterlicht lamp niet doen branden, mijn voetrem kan dat wel.
* Wanneer ik de zekering van de knipperlichten uit haal en weer in doe,meteen bij het maken van contact, hoor ik een tik geluid vanaf de knipperlicht relais, met de knipperknop in neutrale stand, alsof hij vast gaat zitten.
* Verder werken koplampen en hoorn prima.

Ik ben al bezig met het zoeken naar een kabel defect, alleen het is erg lastig om gericht te zoeken.

Ik zit al uren naar het bekabelingschema van Haynes te kijken maar ik wordt daar ook niet wijzer van.

Graag jullie hulp.

R_S_CBR.jpg
 
je ignition zekering vliegt eruit?

iets daarin maakt kortsluiting,
CDI/bobines/bekeabeling.




trek deze eens los 1 voor 1 en start dan, mocht de 10A erin blijven en bij aansluiten er direct uitvliegen heb je het gevonden.

Spanningsregelaar is het niet, want dan zou ook meteen je 30A eruit vliegen. :)
 
Bedankt voor je tip, Ik zal ze vanavond controleren.
btw. Wat kan de oorzaak van de knipperlichten en achterlicht zijn?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip, Ik zal ze vanavond controleren.
btw. Wat kan de oorzaak van de knipperlichten en achterlicht zijn?

Alvast bedankt

gebruik ook een proeflampje ipv zekeringen.

die proeflamp soldeer je 2 draden op +/- en zet je op de polen van de zekeringhouder.
dan kun je heel makkelijk de storing opsporen.

* zelf even bepalen wanneer je contact en/of startmotor circuit doormeet*

licht aan is storing/kortsluiting -O-
licht uit is geen kortsluiting. *O*




lampje kun je een duplolamp 5/10/21watt voor gebruiken. ;)







achterlicht en RAW's kunnen op hetzelfde zekeringcircuit zitten, als daar een kortsluiting zit kan je dit fenomeen krijgen denk ik.
je massa staat dan in vol contact met je +12volt? daarom vliegt zekering eruit.
 
Laatst bewerkt:
Wederom, bedankt voor je handige tip. Elke keer een zekering verliezen is idd niet zo handig. Ik heb nog geen tijd gehad om eraan te werken maar ik ga er in het weekend aan zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan