Suzuki Bandit 600: raar geluid en mist trekkracht

jands

Rookie
10 jul 2013
7
0
Hallo,
Ik heb eind vorig jaar een Suzuki bandit 600n uit 1996 gekocht. Begin dit jaar in garage laten nakijken en alles was in orde. Gisteren voor het eerst gereden sinds 2 maanden en ik merkte op dat de motor bij lage toeren een raar lawaai maakt ( ratelen/brommen) en hij trekt ook niet meer op, haal met moeite de 100. Zit nog genoeg benzine in en na wat gezocht te hebben op het internet vermoed ik dat er enkele bougies niet werken waardoor niet alle cilinders gebruikt worden? Wat denken jullie ervan? Is er een gemakkelijke manier om te zien welke cilinders werken want ik daar nagenoeg niets van... Alvast bedankt!
 
waarom vervangen als schoonmaken volstaat. zelfs vonk hoogte kan je prima afstellen als je een beetje voorzichtig bent en het juiste gereedschap hebt. dan kan je de levensduur van bougies behoorlijk mee rekken.
maar ja het zal wel modern zijn om alles maar te vervangen ook als het niet nodig is.

als de bougie trouwens weer vies wordt is er een andere oorzaak en waarschijnlijk heeft die cilinder dan ergens een olie lek.
 
Ik heb nog wel een foto voor je van een bougie die ik in twee delen uit een koekblik moest halen. De plug zat er al zolang in dat deze al ver voorbij de verbruiksdatum zat. Deze bougie wat de TS eruit wilde halen zat vast en was vuil, voor mij zeer zeker een reden om te vervangen. Of je moet jezelf vervelen om later in het ergste geval de kop te willen demonteren om de bougiedelen eruit te willen vissen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan