Yamaha YZF1000R Thunderace vraagjes

Sietse1990

Rookie
29 jun 2013
11
0
Goirle
Hallo allemaal en welkom,

Zelf ben ik nieuw op dit forum, maar dit forum werd mij door meerdere individuen aangeraden om een vraag te stellen. Sinds september/oktober heb ik mijn rijbewijs en ook meteen mijn eerste motor gekocht. De Yamaha Thunderace aangezien ik niet op een kleine motor kan beginnen vanwege dat ik 196cm lang ben en 100kg+ ben.

Helaas ben ik begin deze week onderuit gegleden. Er kwam een auto uit een zijstraat en die is voor mij door geschoten waardoor ik bij het uitwijken de stoeprand heb geraakt met alle gevolgen van dien. Nu is er wel het één en ander kapot, maar de schade blijkt mee te vallen. Bijvoorbeeld de versnellingspook is krom, maar deze is met een nieuwe bout en rubbertje weer goed te krijgen. Deze bleek namelijk al eerder gemaakt te zijn waardoor het hier makkelijk mee zou moeten lukken.

Helaas zijn de kuipdelen de grootste kosten. Bijna alle delen hebben schade (de enige uitgezonderde is rechts achter) waardoor een nieuwe kuip veel te prijzig gaat worden. Tweedehands is er niet heel veel te vinden. Sommige delen zijn er te vinden, maar die kosten snel nog een paar honderd euro per deel als de kleur klopt.

Nu heb ik al zitten rond kijken en kwam ik op een imitatie set uit die via Marktplaats €495,- zou moeten kosten en via de website €640,-. Het verschil daartussen weet ik nog niet, maar ga even uit van dus €500,-. Een linkje is:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...1000-thunderace-kuipset-kuipdelen-kuipen.html

Dit ziet er allemaal leuk uit met niet goed geld terug garantie, maar nu was dus de vraag of iemand ervaringen heeft met imitatie onderdelen? Ik ben reeds op de hoogte dat de waarde van de motor zal dalen, maar in deze staat is hij nog minder waard. Originele kuipen zal ik natuurlijk bewaren in hoeverre hier ooit interesse voor zal zijn.

Ik heb natuurlijk ook hier op het forum even rondgekeken en kwam de volgende link tegen gevolgd door een ander topic van dezelfde topic starter:
Ongelukje met de Thunderace (vraagjes)
Wat doen na fikse schade, fixen of verkoop?

Uiteindelijk heeft hij niet gekozen voor een imitatie en kan ik dit niet vragen, maar heb wel een aantal dingen hieruit geleerd. Maar nu ben ik eigenlijk ook nog op zoek naar valblokken aangezien deze veel kosten hadden kunnen besparen. Na een zoektochtje op het forum was eigenlijk de enige link die ik vond niet erg hulpzaam aangezien dit over zelfgemaakte ging voor bij de banden:
How to - valdoppen voor de voorvork

Na veel zoeken voor goede doppen/blokken kwam ik op SW-Motech uit, maar zoals jullie misschien al raden, niet beschikbaar voor een Thunderace. Veel doppen die ik voor de rest heb gezien beschermen alleen het blok, maar niet de kuipdelen. En bij een volgende keer ben ik meer bang voor de kuipdelen en zoek ik dus eigenlijk doppen die alles beschermen. Deze mogen natuurlijk gewoon uitsteken en hoeven niet bijna in de motor geïntegreerd zitten zoals de meeste. Kortom, het is belangrijk dat ze de kuip beschermen en dat ze niet afbreken. Heeft iemand een idee voor mij?

Als iemand goede doppen of blokken weet ben ik natuurlijk ook op zoek naar nieuwe richting aanwijzers die wel geïntegreerd in de kuip zitten, maar dat is een later verhaal.

Sorry als dit topic niet voldoet aan jullie eisen, maar dit leek me goed. Indien dit niet het geval is, geeft dit a.u.b. even aan en dan zal ik het proberen recht te trekken.

Groeten Sietse
 
Terug
Bovenaan Onderaan