Motor jaar wegzetten

Oelala

MF'er
27 jan 2012
47
0
Wegens studies in het buitenland moet ik mijn motorhobby een jaar opgeven. Nu weet ik ook dat stilstaan nog slechter is voor de motor dan ermee rijden, dus wil ik op tijd weten welke voorzorgsmaatregelen ik moet treffen. Volgende dingen lijken me al vanzelfsprekend:
-Batterij eruit en af en toe aan de Optimate
-Opbokken, dus banden van de grond
-Ademende stofhoes
-In een afgedekte garage, maar verwarming zal niet echt mogelijk zijn.
-Ik kom uit België, en volgens mij geeft het niet schorsen van een nummerplaat hier niet zo'n grote problemen als in NL, maar moet ik toch nog eens navragen.

Zijn er nog maatregelen die ik moet nemen zodat mijn schone goed gepreserveerd blijft? Het betreft een Ducati 749, dus vraag me ook nog volgende dingen af:
-Metalen benzinetank: vol of leeg wegzetten? Spoelen? Eraf halen en een andere vloeistof erin?
-Heb er net nieuwe distributieriemen opzitten: oude er terug op en de nieuwe ergens onder betere omstandigheden wegleggen of de nieuwe er gewoon op laten zitten (vervangen of niet na een jaar stilstaan?)
 
Lekker wegzetten zoals jij je er goed bij voelt ;)

Ik haal altijd de carbs leeg omdat benzine zo een smerig goedje achterlaat na verloop van tijd, maar dat is mischien niet helemaal van toepassing bij jouw :P
Kan je de tank niet leegmaken en dan inspuiten met een lagje olie, na een jaar effe spoelen met een klein beetje benzine en gaan met die banaan (ducatie)

En je tank, inlaat en uitlaat effe pats boem luchtdicht lekker fris maken :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan