kortsluiting honda vt750 shadow (startmotor)

henkerna

Rookie
21 jul 2013
1
0
Hallo allemaal,

als ik mijn accu aansluit springt direct mijn zekering bij de startrelais.(30a)

ik kan meten dat de plus aansluiting van de startmotor en het frame van de motor met elkaar in contact staan.

heb de startmotor er van afgehaald.

meet nu een doorlaat tussen de plus-aansluiting en het huis van de startmotor.
als ik het anker eruit haal dan meet ik geen doorgang.
alle koolborstels zien er nog goed uit. de plus borstels staan niet in verbinding met het huis en de min borstels wel. dit is dus prima.
ook het anker doorgemeten. De verschillende lamellen maken geen contact onderling. dus ook prima.

plaats ik het anker meet ik weer een doorlaat van plus aansluiting en het huis.

wie kan me helpen????
wil graaaag weer de weg op nl.

groet Henk
 
Je startmotor is nagenoeg een kortsluiting.
Het is normaal dat als je de weerstand van de startmotor meet dat je meter ongeveer 0.1 ohm aangeeft.
Trek de stekker van je spanningsregelaar los en zet je startmotor weer terug.
Zelfs al zou de starmotor kortsluiting maken, dan nog zou je hoofdzekering niet sprongen want de startmotor is niet afgezekerd.
De beste tip die ik je kan geven is, Blijf in het vervolg van je motor af en laat de reparaties over aan iemand anders.
 
wat v.d.v. bedoelt op een mindere manier, :') B| _O-


je moet het defect niet zoeken bij je startmotor, maar bij je spanningsregelaar.
deze staat [als de diodes doorgeslagen zijn] volledige sluiting tussen je accupolen te maken.


dit kan je testen door de SR los te halen van de stekker en dan te kijken of de 30A heel blijft.
waarschijnlijk wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Een wikkeling van de startmotor zal al snel meten als een kortsluiting. Tijdens het draaien krijgt deze bovendien een inductieve weerstand, hetgeen met jou meter niet te meten is. Ik schat de niet inductieve-weerstand op 1 of enkele ohms. En aangezien de startmotor, zoals gesteld, niet gezekerd is zou ik het daar niet in zoeken.

Ik verwacht inderdaad dat het in je spanningsregelaar zit.
 
Laatst bewerkt:
Een wikkeling van de startmotor zal al snel meten als een kortsluiting. Tijdens het draaien krijgt deze bovendien een inductieve weerstand, hetgeen met jou meter niet te meten is. Ik schat de niet inductieve-weerstand op 1 of enkele ohms. En aangezien de startmotor, zoals gesteld, niet gezekerd is zou ik het daar niet in zoeken.

Ik verwacht inderdaad dat het in je spanningsregelaar zit.
Ook de inductieve weerstand is erg laag.
Een startmotor trekt zo'n 80 ampere.
U=Ixr 12/80=0,15 ohm
 
Terug
Bovenaan Onderaan