[GSX-R600 2004] Xenon slaat af en toe af tijdens starten

Nightraider

MF'er
12 apr 2007
164
0
Zoetermeer
Ik heb een Suzuki GSX-R 600 2004, met Xenon ingebouwd (zat er al in toen ik m kocht dus weet niet exact hoe het zit)

Zodra mijn contact aangaat gaat de xenon ook aan, so far so good.

Zodra ik de motor start (hij heeft wel eens een paar slingers van de startmotor nodig), gaat de Xenon flikkeren, en af en toe gaat deze uit, dan heb ik dus geen verlichtng, totdat ik de motor opnieuw start, dan herstart de xenon ook.

Ik heb het idee dat de xenon te weinig stroom krijgt bij het starten, kan ik daar wat aan doen? (de xenon 10s later laten starten ofzo, weerstandje mischien)

Ik heb geen Aan/uit verlichtingsknopje, dat is net het probleem =)
 
Mzz, dat klinkt lastig =)

Beetje standaard solderen, meten enzo dat lukt wel, is dat een beetje hetzelfde?

Dus een draad aftakken van de dynamo die pas spanning levert als de motor loopt, en die naar het relais laten lopen, dan de 12v kabel vd xenon doorknippen en het relais ertussen zetten. Klopt dit een beetje? wat voor relais zou ik dan nodig hebben?
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, ik heb hem aangeraden om elke x even 30 seconden te wachten na het omzetten van het contact zodat de xenon helemaal op spanning is voordat je de motor start. Bij hem en vele andere helpt dit goed.

Het is natuurlijk geen permanente oplossing, maar wel de simpelste. Anders idd zoals bovenstaand een relais gebruiken
 
Hoi Oma!

Ik ben er deels uit, het feit dat de motor slecht startte, kwam doordat de xenon ballast achterin lag, en de kabels over de ECU naar voren gingen, dat gaf dus zoveel lekstroom dat de ecu het niet meer snapte, heb nu de kabels omgelegd en start 100x beter! dus nu ook weinig last meer van een afslaande xenonlamp, want ik hoef niet meer door te starten tot de stroom te laag wordt =)

thnx voor de ideeén !
 
Terug
Bovenaan Onderaan