neutruel safety switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Srat

MF'er
10 jun 2012
66
0
hoi allemaal

Weet iemand hoe je een neutruel safety switch kan testen. In het werkplaats boekje staat er dat ik die moet los koppelen en tussen 2 van de 3 draden moet meten en daar hoor ik continuity te meten. en dat meet ik niet zowel in neutrl en in versnelling.

kan het daar door dat ik geen vonk heb??
PS: ik heb het niet over de side-stand switch.


alvast bedankt.
 
Klein beetje lezen af en toe helpt wel als je hulp zoekt via een forum
Ja een motor met plakkende koppeling kan je makkelijk schakelen en nee een motorfiets hoort niet licht te duwen te zijn in zn versnelling met de koppeling in
 
Klein beetje lezen af en toe helpt wel als je hulp zoekt via een forum
Ja een motor met plakkende koppeling kan je makkelijk schakelen en nee een motorfiets hoort niet licht te duwen te zijn in zn versnelling met de koppeling in



ik ben al dagen aan het zoeken op het forum, google daar is niet veel info over plakkende koppeling. hij schiet na voren bij het starten in zijn versnelling. dus ik ben aan het uit zoeken of het nou aan het koppeling ligt of niet.

bedankt voor je reactie. het helpt wel
 
Laatst bewerkt:
En toch staan er in dit topic al een paar dingen waar je naar zou kunnen kijken en uitsluiten

Als jij ons veteld in normaal Nederlands wat de motor wel doet en vooral wat de motor niet doet dan kunnen wij je vertellen waar je naar die storing kan gaan zoeken
 
En toch staan er in dit topic al een paar dingen waar je naar zou kunnen kijken en uitsluiten

Als jij ons veteld in normaal Nederlands wat de motor wel doet en vooral wat de motor niet doet dan kunnen wij je vertellen waar je naar die storing kan gaan zoeken



motor start niet, start knop ingedrukt gaat start startmotor draaien maar ik krijg geen vonk bij de bogie alle 4 niet.
ik heb alles na gelopen side-stand, neutraal schakelaar, contact slot en cdi box alles lijkt normaal te werken.
gister is me opgevallen dat de motor bij het starten in zn versnelling na voren schiet, en dat deed niet in het verleden. ergens in het topic heeft iemand geschreven dat het aan de koppeling platen kan liggen en dat ze tegen elkaar kunnen gaan plakken als de motor te lang heeft stil gestaan.
 
alles je niet weet waar je het over hebt ga dan een andere topic verpesten... :(
Ik weet alles niet wat waar ik het over hebt,

Alleen jij schrijft dat je allemaal dingen waaronder je contactslot hebt doorverbinden, dan denk ik meteen aan een gejatte motor of een sloper.
Anders is dat nergens voor nodig en heb je waarschijnlijk zelf die storing ergens veroorzaakt.
 
motor start niet, start knop ingedrukt gaat start startmotor draaien maar ik krijg geen vonk bij de bogie alle 4 niet.
ik heb alles na gelopen side-stand, neutraal schakelaar, contact slot en cdi box alles lijkt normaal te werken.
gister is me opgevallen dat de motor bij het starten in zn versnelling na voren schiet, en dat deed niet in het verleden. ergens in het topic heeft iemand geschreven dat het aan de koppeling platen kan liggen en dat ze tegen elkaar kunnen gaan plakken als de motor te lang heeft stil gestaan.
OK, ik ga het nog een keer doen:
Heb je ook de koppelingsschakelaar gecheckt?
Zit de kabel van de koppeling nog wel aangesloten? Indien hydraulisch, zit er vloeistof in?
Doet de koppeling zowiezo iets? Draait de motor als je duwt met de koppeling in?
Hoe heb je de CDI gecheckt?
Startonderbreker gecheckt?
 
OK, ik ga het nog een keer doen:
Heb je ook de koppelingsschakelaar gecheckt?
Zit de kabel van de koppeling nog wel aangesloten? Indien hydraulisch, zit er vloeistof in?
Doet de koppeling zowiezo iets? Draait de motor als je duwt met de koppeling in?
Hoe heb je de CDI gecheckt?
Startonderbreker gecheckt?


koppeling schakelaar is goed.
kabel van de koppeling is ook op de juiste spanning.
motor duwen met koppeling in is bijna niet te doen( veel te zwaar om mee te rennen/lopen)
CDI heb ik doorgemeten.
ik heb geen startonderbreker op.

ik heb op verschillende forums gelezen dat contact slot op de srad type ook een oorzaak kan zijn van geen ontsteking daarom heb ik die door verbonden
 
koppeling schakelaar is goed.
kabel van de koppeling is ook op de juiste spanning.
motor duwen met koppeling in is bijna niet te doen( veel te zwaar om mee te rennen/lopen)
CDI heb ik doorgemeten.
ik heb geen startonderbreker op.

ik heb op verschillende forums gelezen dat contact slot op de srad type ook een oorzaak kan zijn van geen ontsteking daarom heb ik die door verbonden
Klinkt overigens allemaal nog steeds als een redelijk gaar ding, breng hem lekker weg naar iemand die er verstand van heeft.

Het probleem is volgens mij dat er in het contactslot een weerstand zit, en dat als je die ertussenuit laat hij het zeker niet meer doet, soort primitieve startonderbreker.

Hoe meet je een CDI door dan?
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is volgens mij dat er in het contactslot een weerstand zit, en dat als je die ertussenuit laat hij het zeker niet meer doet, soort primitieve startonderbreker.

Hoe meet je een CDI door dan?


je meet niet de CDI zelf maar je meet wat er in gaat en wat er uit komt.

ik heb paar manden geleden de dynamo vervangen en niet genoeg olie bij gedaan. een week later zonder bij stil te staan had ik de motor even aan gezet en uit gezet nog geen 2min bij elkaar.

kan dat er verzorgen dat mijn koppeling platen gaan plaken???
 
Laatst bewerkt:
je meet niet de CDI zelf maar je meet wat er in gaat en wat er uit komt.

ik heb paar manden geleden de dynamo vervangen en niet genoeg olie bij gedaan. een week later zonder bij stil te staan had ik de motor even aan gezet en uit gezet nog geen 2min bij elkaar.

kan dat er verzorgen dat mijn koppeling platen gaan plaken???
Ik denk dat je even met BenjaminDG moet gaan praten..
 
En toch staan er in dit topic al een paar dingen waar je naar zou kunnen kijken en uitsluiten

Als jij ons veteld in normaal Nederlands wat de motor wel doet en vooral wat de motor niet doet dan kunnen wij je vertellen waar je naar die storing kan gaan zoeken
:^
Tijd om gewoon je vingers van de motor af te blijven en hulp in te roepen :X

Man straks vliegt die nog een meter vooruit of spontane ontbranding door je geknoei :')
 
:^
Tijd om gewoon je vingers van de motor af te blijven en hulp in te roepen :X

Man straks vliegt die nog een meter vooruit of spontane ontbranding door je geknoei :')


hulp kost geld. en niemand is wijs geboren je moet toch ergens begin wil je leren hoe dingen in elkaar zetten. ik vind het sleutelen even leuk als rijden.
toch bedankt voor je tip B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan